Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Nu ska man ta tag i saker!

Av Pinky - 25 september 2012 22:09

Idag har jag haft en massa tankar...


Jag är lite trött på mig själv faktiskt, trött på mina sovvanor,

att jag lägger mig sent och går upp sent. Jag vill ha vanliga

sovvanor, som de flesta har. Man går lägger sig typ nu eller om en

timma och går upp vid 7-8 tiden. Men så fort alarmet låter kl

7 eller 8 på morgonen snoozar jag eller stänger jag av den. För

just i den stunden, värdesätter jag att sova som de högsta!

Jag säger inte att jag inte älskar att sova men inget är bra för

mycket. 


Jag vet att den dagen jag har ett heltids-jobb kommer detta förändras

då kommer jag komma i dem här rutinerna, därför jag längtar

som bara den tills dem dagarna.

Samtidigt är jag så himla orolig för framtiden, orolig för nästa termin,

kommer jag hitta ett heltids-jobb? Eller? Kommer jag tvingas

att jobba med något helt annat eftersom jag inte får heltidsjobb?

Åååh vet att det är dumt att oroa sig över saker som inte har hänt

ännu. Men jag gillar att planera ha struktur, så med en oviss framtid

känns liksom inte bra. Kanske därför jag älskade tiden man pluggade,

jag visste vad jag hade att vänta nästa termin...


En annan sak jag är trött på mig själv är min lathet...

Dem flesta som känner mig vet att jag är typ världens lataste

men jag ska säga er att det inte är så kul faktiskt. Att känna att

man inte orkar med något, och känna att man borde orka men

man är för seg och bara lat. Är så himla jobbigt att känna. Ja

och de flesta tänker säkert nu men gör då sakerna du borde göra!

Det är inte så lätt men om man inte är en lat person som inte gillar

att vara lat kan nog man inte förstå. Fast jag vet ockå att min

lathet har också att göra med att jag inte rör på mig, alltså tränar

och så.


Då kommer vi till trejde saken jag är trött på mig själv.

Har ju med min lathet att göra självklart. Men jag är trött

på att se på min kropp och inte vara nöjd och inte göra något åt det.

Så trött på att klaga att jag känner mig tjock, men äter fortfarande

likadant och tränar inte. MEN jag skulle ha börjat träna förra veckan

men blev sjuk. Det som är det negativa med mig är att när jag är ledsen

så tröstäter jag. Något som inte passar bra när man inte är nöjd med

hur man ser ut. lite paradoxalt sådär...


Men nu räcker det! Så nu ska Paola sluta dricka läsk, godis minska

på snabbtmat, alkohol och allt som kan vara onyttigt!

Nu ska jag ta detta seriös och verkligen gå ner i vikt och må bra!

Känna mig piggare och ha mer energi, för att med och äta nyttigt

och träna så kommer jag må bättre och ha mer energi!


Så istället för att fortsätta klaga på sakerna jag är trött på mig

själv, ska jag faktiskt göra något åt dem, nu är det verkligen dags!

Få se om jag kan lyckas med att t.o.m gå upp tidigt på helger

för att träna haha men en sak i taget, börja träna överhuvudtaget

sen kan vi se hur jag fixar helgen!


Det här inlägget är mer ett pepp-inlägg till mig själv så att jag

inte glömmer bort det här, och tar tag i det och nu när ni alla

andra läser det så måste jag ta tag i det!


Nej nu ska man dricka en kopp te med mindre socker och

sen sova!


Godnatt mina kära läsare!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pinky - 2 maj 2013 21:29


Det var riktigt längesen jag bloggade sist typ 3 månader sen.   Ja det som jag har gjort är att jobba!! Och det har varit riktigt kul och jobbigt men det är väl det som är de bästa med ett yrke du själv har valt att trots att det ibland kan v...

Av Pinky - 30 januari 2013 13:12

Om man bortser från min senaste inlägg, har jag liksom inte bloggat alls. Det berodde på att jag inte mådde så bra, hade stress över min ekonomi, jobb och osv. Men sens förra veckan förändrades allt. Blev kallad på intervju och dagen efter blev...

Av Pinky - 28 januari 2013 15:59

Idag känns det som att livet sjunger för mig faktiskt. Håller på med min C-uppsats och hela resultat delen är klar, ska strax börja med diskussionen! Den behöver inte vara 100% klar inför inlämning, så det känns skönt! Betyder att jag faktiskt ...

Av Pinky - 7 januari 2013 18:18


Det gick jättebra på korta viket. Så fort jag stod där framme kände jag mig som hemma... Det var riktigt kul :)   Det jobbiga är att jag önskar jag hade en deltid eller heltidsjobb som lärare, att få lära känna mina elever, se hur de utveckla...

Av Pinky - 7 januari 2013 12:35

Idag börjar nästan alla jobba, vissa har redan börjar tidigare i veckan. Men idag är det liksom riktigt start på året, inget mer slöande och slappandet. Juledigheten är över...   Detta gäller för mig också, idag går jag ut på mitt första kort...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards