Alla inlägg under mars 2011

Av Pinky - 30 mars 2011 01:31

Ja nu är hemtentan inlämnat och från och med nu har jag inga fler

föreläsningar på den här terminen, jag det som gäller nu är

självdisciplin för nu är det C-uppsats som gäller....


Har suttit och sökt efter böcker och sådant, och mailat min handledare,

men jag tror nog att jag kommer sätta igång ordentligt på måndag,

dem här dagarna blir det mer söka efter böcker och sådant, och

så tar jag lite vilodagar faktiskt, så att jag mer fullkraft kan satsa

på C-uppsatsen annars så vet jag att kommer bli trött ganska snabbt,

speciellt nu efter att ha pluggat en massa till hemtentan så lite

vilodagar för och få nya krafter!


Imorgon blir det fortsatt sökande efter böcker, sedan ska jag hem till

Vanne en stund för kanske senare på eftermiddagen träffa Maryis

och Amandish, vi får se hur det blir imorgon, och så måste jag  planera

lektionen för mina elever på torsdag!


Men nu tänkte jag titta på Greys innan läggdags! Så godnatt på er!


På fredag ska jag, syster och min pappa på Dinamita show. El flaco y el indio

som är två jätte kända chilenska komiker, och här har vi beviset på att

vi ska dit! :D

 

ps. Det har gått runt rykter om att Aventura kommer till Sverige jag är helt

spänd av nyheten och väntar på mer info och spec när dem släpper biljetterna

för JAG SKA DIT O STÅ I FÖRSTA RAD NO DOUBT ABOUT THAT! :D! ds.

Av Pinky - 28 mars 2011 02:38

Här tog men en liten bloggpaus från pluggandet, håller på skriver

klart min hemtenta som ska lämnas in imorgon! Sitter med en

kopp kaffe, ja jag brukar inte dricka det men när man behöver piggnas

upp är det nödvändigt! Har mycket socker så därför klarar jag av att

dricka det och mjölk självklart!


Jag tycker inte om den här hemtentan alltså NEJ! om jag kunde skulle

jag faktiskt bara gett upp, men har för många kurser att tenta

om redan, så får sitta här och kämpa mig vidare... Imorgon ska

man jobba också, kommer nog vara död men det är lugnt, ska komma

hem sen efter att ha lämnat in tentan och ZzzZz för imorgon tar

jag en paus från studierna och återtar dem på tisdag då jag börjar

med C-uppsats pluggandet...


Om jag ska vara ärlig så tror jag är trött på plugget men samtidigt tycker

jag inte det är förvånansvärt när jag pluggade direkt efter gymnasiet

och var redan pluggtrött... men ändå kämpade jag mig och pluggade

vidare direkt utan någon sabbats år eller liknande. Men jag märker

på mig att jag är trött på det, har inte samma energi eller viljan

som förr, men jag ska kämpa mig vidare, ingen idé och ge upp

nu liksom, men kommer nog vara uppe till 6 på morgonen, men

nu fortsätter pluggandet

Bjuder på en vårig bild på mig!

 

Älskar min gula väska alltså:P haha

Av Pinky - 24 mars 2011 18:38

Sitter på universitetets bibliotek och pluggar till min hemtentan, har

precis läst igenom sufism häftet och antecknat, och ska börja svara

på frågan... Den frågan känns faktiskt lite klurig precis så som fråga

nr 4 om religionernas olika mystiska tekniker o blablabla haha...


Sist jag kollade ut från fönstret så sken solen, nu är det kväll och det är mörkt

ute... jag har suttit från 10 men hade en paus och träffade min fina

cherry och såg henne i hennes vackra brudklänning, så himla vacker!


Men min hjärna är trött, men jag ska fortsätta nu, ska försöka skriva

klart frågan idag annars får jag göra det imorgon och börja hitta info

till fråga 4 och börja skriva på fråga 4 imorgon, annars så blir det på lördag

och hela söndag och skriva fråga 4 på, och då kommer jag vara klar med

hemtentan på söndag som planerat!


Men plugg!

Av Pinky - 20 mars 2011 23:41

Längesen jag skrev sist, men jag har inte haft tid eller

lust och skriva faktiskt, men hittade jag lite lust...


Hela den här söndag har jag spenderat med att kolla på olika

serier först på kanal5 sedan själv på fastpasstv då blev

det avsnitt efter avsnitt av den nya serien Off the map...

Och ja jag borde ha pluggat men tiden gick och så hann man

inte med det, men imorgon och hela nästa vecka är det bara

plugg som är på schemat jag måste typ vara klar med min uppsats

på fredag för att jag kanske ska till Gbg då och fira min cellis

på födelsedagen annars så måste den vara klar på söndag för på

måndag ska jag jobba och hinner inte... Så ja PLUGG hela veckan...


Men nu ska jag gå och lägga mig så att man orkar plugga

imorgon, godnatt!


Bjuder på en bild på mig med glasögon höhö

 

Av Pinky - 8 mars 2011 16:43

Idag var jag så himla lat, jag förstår faktiskt inte att jag kan sova så mycket,

igår somnade jag runt tolv-ett tiden och ändå gick jag upp kl tjugo i två??

Dem ringde från jobbet men jag svarade inte, var för trött? WHAT!


Måste fan skärpa mig och sluta vara så jäkla lat! Jag blir så himla sur

på mig själv! nej skärpning på riktigt paola! det räcker!!!


Jag är på Universitetet nu, lite duktig är jag, kom hit för och låna

boken till min c-uppsats som jag inte kunde låna igår för glömde

plånboken hemma... men nu sitter man här, klockan 18 ska jag träffa

älskade Danii, var jätte längesen vi sååågs! Så blir nog att man kommer

hem sent, vi har mycket och prata om. Vi kommer få skåla för alla

kvinnor idag! :)


Idag är en dag som jag hyllar alla kvinnor som jag skrev på min fb...

Dem jag älskar, gillar, ogillar, och hatar alla dem kvinnorna och

dem kvinnorna jag inte känner, ALLA kvinnor ska hyllas idag!


Man känner på ngt sätt att våren är påväg trots om det skulle bli

minus grader igen så känner man att den är påväg... och jag blir så

himla glad, känner en underbar känsla inom mig, men jag vet att det

är solen som får mig och känna så...


Får jag säga att trots att jag faktiskt mår bra och saker och ting

känns bra, förutom min lathet då, så saknar jag honom... Jag vet

att det där kommer aldrig hända igen, han har glömt bort mig och

gått vidare med sin tjej, men jag saknar honom iaf, men jag har

accepterat hur saker och ting är, och längtar till den dagen jag hittar

den där killen som gör mig lycklig igen... men medan är jag faktiskt

lycklig med mig själv, och familjen & vänner! Men men ibland saknar

man att ha ett förhållande med en riktig man haha...


Bjuder senare ikväll på dagens vår bilder :)

Nu ska jag läsa eatpraylove! :D

Av Pinky - 6 mars 2011 23:01

Av någon konstig anledning försvann texten av mitt förra inlägg

men men inte mycket och göra åt det...


Idag satt jag mesta av tiden i Universitetet och läste om mandala,

mejlat min handledare så imorgon blir det nog att jag skriver

min synopsis. Imorgon ska jag möta Cecci vid 10 tiden :)


Svett yogan börjar jag med på tisdag, syrran tyckte det var för

tidigt kl 10... så på tisdag it is! Jag längtar faktiskt trots

att jag vet att det kommer vara helvetet haha ^^


Snart ska jag och min andra halva, min syster alltså titta

på en film, som jag kommer troligen somna till, hoppas på det! :)

Innan jag drog till Universitetet idag tog jag en liten promenad

ute i solen, gud vilken energi jag fick då! :) Solen är min

allra bästa vän alltså haha :D


Nej mer roligare än det här blir det inte, så lägger upp

dem första "vår" bilderna typ, om man nu kan kalla det

får vår men men :D

Med ett leende för solen skiner! :D


Min allra bästa vän: Solen!


och så kan man ha converse utan att frysa! :D

  

Av Pinky - 6 mars 2011 16:55
Av Pinky - 3 mars 2011 16:17

Igår hade en jätte trevlig kväll med Cherry,Grekinna,Orre och Annakin! :)

Vi åt middag på sjöstaden och sedan hem till Cherr för plugg & mys :)


Alldeles strax ska jag dra mig mot östermalm för svett yoga! Få

se om jag överlever 1 och en halvtimme av 40 grader... men hey

jag längtade ju efter sommaren ^^ Sedan är det hem för pluggiliplugg!

Imorgon så kör vi på svett yoga igen på morgonen innan skolan!


Imorgon är det dags för UTGÅNG MED VANNE & ANAMARIA! :D

Vi ska till lobby och dansa hela natttteen lång haha :D längtar!

Men helgen blir det fest, bio med lillplutten och PLUGG! :)

ska nog dra till Universitetet på lördag och söndag! :) efter svett

yogan då ^^... omg som tur är det i 10 dgr bara, kommer få gå upp

på min heliga dag: söndag... men men!


Vet ni vad? Allt känns underbart, bara solen sticker ut blir jag

så himla lycklig och allt känns underbart, och vet ni vad jag

behöver ingen man vid min sida! Jag vet att förra inlägget

skrev jag att jag saknar en man att mysa med, sanningen

är att jag saknar EN viss man för och göra allt det, men eftersom

det är är borta och aldrig igen, så är jag väldigt nöjd med mitt

egna sällskap :D det är vinterns som får en och sakna någon annan

så fort solen är uppe igen så är det helt okej med att var SINGEL! :D


Men nu måste ja börja fixa mig, ha det bra!

Här kommer en bild på mig från igår med solglasögonen på ;)

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards