Alla inlägg under juli 2011

Av Pinky - 28 juli 2011 00:43

Vad tiden går snabbt, snart är sommaren 2011 över...


Jag är 23 år gammal och upplevt mycket och samtidigt lite. En

sak jag vet med mig själv är att jag gillar inte förändringar men så

fort något ändras i mitt liv som jag inte gillar. Så måste jag göra

en annan förändring så att den första förändringen går att acceptera.


Låter kanske lite komplicerat men det är så det är. 2 år sedan hände

en förändring i mitt liv som jag helt och hållet har inte kunnat

acceptera än, jag blev singel och har varit det sens då...


Jag känner att jag behöver en stoooor förändring nu, för jag är trött

på det mesta, trött på att allt är likadant. Det jag skulle vilja göra är

flytta utomlands, eller bara resa runt men i flera månader liksom.


Jag vet att detta är ganska omöjligt för mig just nu. För det första har

jag min utbildning kvar som jag fortfarande har en massa och fixa.

För det andra har jag inga pengar och resa på. Men mitt mål är detta

iaf flytta utomlands eller bara resa runt. Snart ska jag göra det...


Jag tror jag behöver byta luft helt enkelt. Jag drömmer mig alltid bort,

ser mig långt borta och njuter av det goda i livet.

Av Pinky - 27 juli 2011 03:48

Nu är jag faktiskt riktigt nöjd med min bloggdesign :)

Tänkte att jag kunde blogga när jag ändå är inne här...


Idag hade jag en riktigt mysig dag med min underbara lilla syster!

Hon bjöd mig på middag på Vapiano och sedan gick vi på bio

och såg Hp igen fast i 3D denna gång, kan säga att gå se den utan.

Det var samma sak så slösa inte era pengar på 3D :)


Min syster är den bästa människan i den här världen, det är jag

och hon mot världen. Jag älskar att jag har hittat min själsfrände

hos henne. Skulle inte klara mig utan henne, hon ger mig styrka

och så mycket kärlek att jag tror knappt att hon själv vet det.


Jag beställde en ny personligalmanacka idag och man kan nu välja

en egen bild så jag valde självklart en bild på mig och henne. Från

när vi var i London första gången :). Baksidan har jag en bild

på mitt fina hund Rosi, mitt hjärta alltså.


Jag tror nog det är läggdags för mig, lägger mig alltid så sent, dålig

vana som måste bli av med...


Jag lägger upp bilden jag kommer ha på framsidan och baksidan

av min nya almanacka :D


Sov så sött!

Framsidan

  

Baksidan

 

Av Pinky - 21 juli 2011 01:42

Idag insåg jag något, märkte en sak. Vi människor är så rädda

att bli kvar ensamma. Men det vi inte inser är att om vi skulle

trivas i vår ensamhet skulle vi inse att vi inte är ensamma, för

om du njuter av att vara med dig själv. Så vet du att du har dig själv.


Idag tog jag ut mig själv på en dejt. Det var något utav

det härligaste jag har gjort i mitt liv. Speciellt och inse hur mycket jag

den här tiden har lärt mig och älska mig själv. Förr skulle jag nog fått

panik av att gjort allt jag gjorde idag själv, förmodligen känt mig patetisk.

Men inte idag, idag njöt jag av min dag med mig själv. Jag gick på bio

själv och såg Something borrowed. Efter bio tog jag mig själv på en fika

och kollade igenom H&Ms nya höstkatalog. Sedan gick jag på en promenad i gamla stan med mig själv och log till hur jag trivs med mig själv. Kände mig inte ensam.


Jag tror att man måste göra sådant för en själv, bara för att man inte har

någon som bjuder ut en betyder det inte att man kan unna sig själv det. Tro

mig det känns mer värt när du själv ger dig något, än att någon annan gör det.

Jag menar inte att det inte är mysigt när någon annan gör det. Men jag tror

nog att man kanske kan börja uppskatta vissa saker mer när man börjar

älska sig själv. Istället för och ge sig själv en spa-dag hemma som också är

bra, ta ut dig själv, gör dig fin för dig själv, gå på bio, fika, ät en lyxig middag.

Självklart är det trevligt med sällskap men det är också lärorikt att lära sig

att njuta av sitt eget sällskap. Jag tror att om man gör såhär kanske 1 gång i månad eller fler, så kommer man börja uppskatta sig själv. Framförallt och

vänja sig vid sig själv och inse att ensam är inte så farligt...



Efter den här dagen känner mig så bra med mig själv, för jag klarade

av att vara med mig själv utan några negativa tankar, utan att sakna

att ha någon vid min sida, utan att sakna mr J vid min sida. För första

gången på länge så räckte det med mitt sällskap och jag hade det jätte mysigt

med mig själv... Prova på det folk, tro att ni kommer inte ångra det...


Här kommer två bilder på min dejt med mig själv :)


På mig dåra :)

  


På den fina utsikten jag tog mig till :)

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards