Alla inlägg under oktober 2010

Av Pinky - 30 oktober 2010 18:31

Den här lördagskvällen har jag faktiskt hunnit med en snabb lunch

med Jennysen jätte trevligt och sedan har jag faktiskt suttit

i Universitetet och pluggat duktiga jag, sitter fortfarande här faktiskt..

tänkte att jag tog en bloggpaus...


Det är faktiskt väldigt mysigt här speciellt när man har harry potter

musik i hörlurarna och det känns som jag är i hogwarts, otroligt mysigt!

Paolita hittar mys överallt alltså :)...


Igår hade jag en riktig rolig kväll hos Jano, aa en minnesvärd kväll

tyvärr så tog jag inga bilder för jag är riktigt dålig på det ibland...


Men jag ser fram emot nästa helg då min älskade cherry ska ha

halloween party med tema harry potter! det blir en perfekt avslut

på min "lediga" vecka innan dem riktiga förjävliga plugg veckorna

framför mig... men men thats life! Sen är det praktik i december

då kan man slappna av lite... :)


Men nu back to work... :)

Av Pinky - 29 oktober 2010 18:31

Idag har man mestadels varit på Universitetet och pluggat,

fast jag känner att det går väldigt segt, men imorgon efter

att ha ätit lunch med Jennysen får jag köra hårt!


Ikväll är det party party som gäller, ska ända bort till Bro

för och fira min älskade vän Jano på födelsedagen :)

idag känns saker och ting lite bättre kan bero på att jag

har fest musik på högsta volym då går det väl inte att vara

ledsen ellllerrr??


Något jag har märkt nu för tiden bland äldre folk är att 22

år verkar vara gyllene åldern eller något, som igår på kursen jag

var på pratade vi om stress och sådant och sen säger hon när

vi pratade att det beror på ålder och så, så sa hon ja men alla

här är väl över 22 år? Som om att när man är 22 då är man glad

och inte har stress i livet, men jag har varit med om det här flera

ggr typ: Ja man är inte 22 år längre, eller ja när man var 22... jag

är 22 år gammal och jag ser inte varför man längtar tillbaks till just

22 år? Jag kanske förstår det när jag är äldre men jag tror inte jag

kommer se mina 22 som min gyllene ålder eller liknande, tycker faktiskt

att 18-20 är det haha men men jag får väl återkomma när jag är 30

se om jag ser saker olika då, nej nu ska jag käka ngt!

...

Av Pinky - 29 oktober 2010 00:07

Vart är han, vart är min mr right? Vart är han som ska hålla

mig varm, göra mig sällskap, göra mig lycklig, älska mig,

tycka att jag är underbar precis som jag är? Det är nog hösten

och vinter som får mig och känna såhär, hårda dagar som

får mig att vilja ligga i någons famn nu och bara drömma mig

bort, jag vet att saker och ting kommer när dem kommer,

och att jag kommer få stå ut den här vintern själv, eller

jag har faktiskt någon som vill hålla om mig i barcelona men

det är ju det typiska han är onårbar för att han är i ett annat

land...


Sådana här dagar får mig att sakna min Mr J, helt onödigt

för jag kommer aldrig mer få uppleva honom, så varför

ens sakna liksom eller hur? Jag är faktiskt trött på killar,

på att känna mig osynlig för dem, att dem inte kan uppskatta

mig för jag är faktiskt en ganska gullig och mysig tjej,

jag är speciell och jag är inte som alla andra, men varför

kan inte andra se det???? Äsch nu är jag bara ledsen och därför

blir det ett sådant här inlägg, men ibland har man dåliga

dagar, kvällar, nätter och så är det bara tänker inte liksom

skriva ba när det är tipp topp heller, idag är det en jobbig kväll,

ska alldeles strax lägga mig och hoppas på en bättre dag imorgon.


Jag känner mig också väldigt stressad pga att har hemtenta som

ska vara inlämnad på tisdag så det kan vara en bidragande

faktor till att jag känner som jag gör, speciellt när det finns

så mycket annat jag vill göra, förändra, ja det finns mycket!


Men godnatt!

Av Pinky - 27 oktober 2010 22:55

Pluggpluggplugg det är typ det jag har framför mig...

men jag ska bli en riktigt pluggis en jävla nörd men så får

det bli så att jag klarar av allt med skolan, får faktiskt skylla mig

själv eller jag vet egentligen vems fel det är, men tänker inte

skylla på den personen här...


Jag har tänkt på det här med att vara "ensam" jag menar

många människor är ju livrädda för och bli kvar ensamma,

många har förhållandet bara för att inte vara ensamma,

men egentligen så föddes vi ensamma och kommer dö ensamma

så ser verkligen ut, så varför inte stå ut med att vara ensam,

lära sig själv att leva med sig själv? Alltså jag vet att det inte

är lätt det är något jag själv kämpar med varje dag men jag tror

det är nyttigt alltså, tro mig jag saknar att ha någon vid min sida,

att dela min vardag och mitt liv med någon men jag tvingar mig själv

att vara själv också acceptera att jag är ensam, tro mig annars

skulle jag säkerligen varit tillsammans med ngn bara för att men

eftersom jag vill vara med någon jag vill vara med inte bara för

att inte vara ensam så får jag vänta... Jag vet inte om jag tänker

såhär för att ja jag är olycklig kär och därför får acceptera att jag

är själv och kommer vara ensam ett tag, han kommer inte komma

tillbaka och det vet jag nu, och därför går jag vidare visst det kanske

skulle vara lättare om jag var kär i någon annan men sådant tvingar

man inte fram, sådant kommer av sig självt och för mig har det inte

kommit än... det kanske har börjat gå så långt att jag min tro på

kärlek har börjat svalna, och vet ni vad det kanske för det bästa?


Jag kommer ihåg att en gång sa en person till mig att det

fina med mig var min blinda tro på kärlek, det ironiska att det

var samma människa som förstörde min bild på kärlek också...


Jag kanske har haft fel hela tiden, man behöver inte ha ngn

vid ens sida, kärleken övervinner inte allt, och kärlek kanske

är en illusion?


Men det är otroligt mysigt att ha ngn vid en sida och som

värmer en, och att älska någon och bli älskad tillbaka är

en underbar känsla som är värt och kämpa för, så egentligen

kanske min tro och bild på kärlek inte helt förstört, så

jag kanske fortfarande tror på kärlek? Det får framtiden

utvisa...


  


Av Pinky - 26 oktober 2010 23:39

Jag tänker inte skriva idag om min dag utom idag tillgänar jag detta inlägg

till Billy boy en underbar hund som spred glädje och som kunde göra

gimme five, tyvärr blev hans liv kort, men jag vet att han fick en

massa kärlek, och jag kommer sakna honom trots att faktiskt bara

träffade honom en gång men det räckte för och ge mitt hjärta till honom,

har fått höra en massa historier om honom därför har det känts som

att jag varit mer med honom, det här är till dig min älskade billy boy, jag

vet att du har det underbart vart du nu är...


Billy boy <3!

Av Pinky - 25 oktober 2010 22:54

Gud vad trött jag var idag på morgonen och jag somnade till

lite när jag och cherry pluggade, men jag ska alldeles gå och lägga

mig så att jag vaknar pigg imorgon, ööh eller inte lika trött iaf:P


Imorgon ska vi tydligen plugga med Carro och ngra andra från klassen,

kommer nog bli väldigt trevligt...


Idag var det väldigt mysigt och plugga med min cherry sen kom Grekinna

en stund också :)... jag fick mitt resultat på fonetik provet, jag klarade

den inte men hade faktiskt 3 poäng från G så next time I WILL MAKE IT!

Jag kan säga att framför mig har jag bara en massa plugg, så jag kommer

bli en riktigt pluggis nu fram över...


Jag hämtade min guldkedja idag efter att jag var på universitetet

och lite shopping blev det ^^ en mysig tröja och en kjol på rea

från h&m plus att jag hade 50 kr bonuscheck och sedan en skiss

block från panduro och en björn borg parfym som kostade bara 149 :)

mina parfymer har tagit slut så det behövdes, men det är all min

shopping för denna månad men det är faktiskt helt okey :)lr

man vet ju aldrig man ska hålla mig!!!!!


Har hunnit se 3 avsnitt av the big bang theory yeay :) men nu

är det läggdags, lägger upp lite bilder på mig och cherry när

vi pluggade..

  


och jag avslutar denna inlägg med en citat från min kurslitteratur


"Det har sagts mycket besynnerligt, mycket beklagligt, mycket upprörande

om kristendomen; men dummaste som någonsin har sagts är att den till

en viss grad är sann"



Av Pinky - 24 oktober 2010 22:58

Det vart en jätte mysig fika med min bästa killkompis, tror att

det var nog dags, var väldigt längesen vi sågs sist!


Ja sedan kom jag hem åt mat och tittade på sista Shrek filmen

med familjen trots att jag hade redan sett den på bio... Men

den var lika rolig andra gången också :)..


Idag såg jag också att eftersom min älskade Super Mario fyller 25 år,

hm Mario är lika gammal som Mr J, lite ironiskt sådär men men,

så har jag beställt "Super Mario All Stars 25th Anniverary" som är

ett paket med mario spel, musik och bok, så som nörden jag är var

jag tvungen och beställa en men releasen är den 3 dec så får vänta

lite men det blir ju ändå toppen när det är kallt oc snöigt ute så

kan jag sitta hemma och spela med min älskade Super Mario :)

  

Imorgon ska jag till Universitetet för hårt plugg med min älskade

cherry, en tradition vi har nu inför kommande tentor, ngt jag really

like speciellt nu när det är så kallt och mysigt ute gillar jag faktiskt

och sitta och plugga på Universitetet när det är vinter blir extra mysigt

på ngt sätt :)...

(Min söta cherry på SUB en av de dagarna vi har pluggat:) )

  

Men nu tänkte jag faktiskt se ett eller två avsitt av the big bang theory

innan läggdags! :) God natt!

 

Såhär trött och nyvaken såg jag ut efter jag hade fixat mig till stan,

men älskar min mysiga grå-tröja från h&m :)

  

Av Pinky - 24 oktober 2010 17:47

Igår var det en toppen dag, sov till typ fem och sedan tittade

jag på mina serier, Greys & the big bang theory tills det var

dags och fixa sig för igår kväll var det dags för Dubstep for the

first time :)... det var nästan det bästa jag har varit med om,

att dansa i sen egna lilla värld är guldvärd alltså.....


Ja och alldeles strax ska jag in till stan och fika med Christo,

det var längesen jag träffade min bästa killkompis så ser verkligen

fram emot det :) Sedan blir det nog se senaste shrek med pappa

och mamma och sen typ STÄDA mitt rum och sen kanske lite the big

bang theory om jag inte spelar lite super mario istället, jag

är faktiskt sur eller kanske mer avis på Kenza hon fick av nintendo

en supero mario bros Wii helt röd för dem uppmärksamade att hon

var tv spel galen, mmmm tro mig jag är det MER! men men alla får

inte allt i livet, jag tror nog mer att jag är avis att den är röd sådär

super mario än att hon fick ett Wii jag har ett Wii så i dont care men men

hahahha gud vad töntig jag är, aja får väl vara töntig då!



Men ja ska dra snart, kanske skriver när jag kommer hem med bilder

och sådant, nu orkar jag inte....:P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards