Alla inlägg under september 2010

Av Pinky - 29 september 2010 07:08

Ja man har sovit 1 timme för man pluggade tills dess eller

försökte iaf, jag fick typ stopp igår kunde inte ens formulera

ett svar till dem gamla tentornas frågor, sen kom jag lite igång

med min systers hjälp hon är bäst alltså, men vi får se hur det går

idag för första gången på länge känns den här tentan inte bra,

vet inte om ngt har fastnar, har läst allt, men denna gång körde

jag på fel strategi, borde ha kollat frågorna först asså gamla tentornas

frågor och sen läst och på det sättet fokuserat mig på det viktigaste

istället för att bara läst allt och försökt leka super minne... Men men

vad ska jag göra åt det nu? Jo mitt bästa, ska jag till Universitetet alldeles

strax och plugga vidare med Linda, två timmar hoppas att jag har ngt

och komma med, annars kommer det kännas jävligt jobbigt alltså...


Trött är jag, efter tentan är det raka vägen hem och SOVA! denna dag

ska jag typ sova och titta på film, och hämta ut paket då, linser och

min kurslitteratur om jag inte hämtar ut detta imorgon bara...


Nej fixa det sista för och ta bussen...

Av Pinky - 25 september 2010 17:32

Jag vet att jag har varit dåligt på att blogga mend det blir

så när man har tentaplugg och så, har t.o.m varit dåligt

med att höra av mig till vänner, men plugget är min prioritering nr 1!


Ja jag ska alldeles strax sätta in mig i mina studier till 100% tyvärr

blev det inte Universitetet eller studentpalatset utom får sitta

hemma och verkligen tvinga mig själv till koncentration och inte

låta mig distraheras av annat! svårt men är tvungen...


Efter igår så vet jag en sak, jag trodde att jag ville bara ha ngn

och mysa med och ligga i ngns famn men nu vet jag att nej jag

vill bara mysa med en person och bara ligga i en person famn, det

är inte samma sak vilken famn som helst och detta fick mig och inse

att jag ska satsa på mig själv, förbättra förhållandet mellan jag&jag,

och vara lycklig jag själv, jag ska egentligen inte behöva ha ngn annan

för och va lycklig trots att det är svårt, speciellt när jag vet att jag

skulle vara så lycklig med honom, men nu ser saker och ting annorlunda

ut, han har sin nya flickvän och går vidare och är lycklig, jag ska gå

vidare men jag behöver inte ha en ny pojkvän för det, jag behöver

inte ta den lätta vägen, jag klarar mig själv, och jag ska ta detta

smärta och göra den till styrka och lärdom istället, om det finns en

kille där för mig så kommer han när han kommer eller så kommer han inte

vad vet jag, men nu ska jag satsa på mig själv, jag ska prioritera mig själv!


Nu fick jag reda på att jag kan vara dygnet runt på studentpalatset

tror jag, så kanske drar mig dit då!!! :) vi får se lr så kämpar jag här

hemma!


En bild på hur min väska ha sett ut nu i veckan :)  

Av Pinky - 21 september 2010 01:23

Varje dag försöker jag tänka framåt, försöka tänka att det finns

ngn annan där för mig, att jag kommer vara lycklig igen,

men ibland är det svårare än andra dagar, och just nu vill

jag inte att vi ska vara varandras ex, förstår bara inte meningen

med det, men det är  väl ngt jag kommer aldrig förstå

och acceptera bara, alla säger till mig att du inte ens är värd

mig och dem har rätt, men mitt hjärta vill ju inte lyssna, varför?

VAD ÄR DET MED DIG SOM E SÅ JÄKLA SPECIELLT? förstår inte det,

och jag ska gå vidare och jag ska glömma dig precis som du har

gjort, jag ska, jag lovar!

Av Pinky - 20 september 2010 22:03

Det var snart en vecka sedan jag skrev sist, gud vad

tiden går snabbt ibland... Ja i helgen så var jag på la isla

och firade 200 år av självständighet, Ja Chiles självständighet dårå..


Ja det var en härlig lördag, och sen igår hade jag en härlig söndag

med Jennysen hemma hos henne och tittde på film och åt chips

och drack cola så mysigt, sådär höstmys! :) får ta ngn bild nästa gång!

Ja och så röstade man självklart, men ja inte på det blå blocket då,

men det mest negativa är ju att SD kom in i riksdagen, tänker inte

yttra mig om mina åsikter här för då kommer det bli ett väldigt

surt inlägg, men glad är jag inte...


Idag har jag bara chillat, vakna med huvudvärk så ingen skola, men

den gick över som tur var, senare åkte jag in till kista med Diana

och åt lunch där, jätte trevligt, var med henna hela dagen typ hur

trevligt som helst iaf :)...


Ja tyvärr har det inte blivit varken träning eller plugg idag, ja

jag är en latmask, men imorgon är det hårda tag, vakna träna,

och sen dra mig till universitetet och plugga, pluggar bäst

där och det vet jag! :) Så imorgon börjar jag på riktigt, måste

också ringa till spånga gymnasium och fixa det här med praktiken,


Ja men nu ska jag softa med familjen :) Ha det!

 Jag med örhänge som jag har gjort själv! :D

  

Av Pinky - 14 september 2010 21:49

Idag har jag varit hemma tagit det lugnt och sedan tog jag mitt

lugn hem till Elina, där vi chillade bara med varandra, åt mat

och ba snackade :)


sen kom jag hem fortsatte med mina pärlplattor så nu har jah två

nya örhängen, ska fortsätta imorgon :D det är så avslappnande och

kul :) Men nu ska jag göra te, ligga i min säng och plugga för sedan

är det sovdags! Har en massa planer inför imorgon men det är

bara viktiga saker och göra här hemma, städa mitt rum, sortera papper,

räkna ut räkningar, ja viktiga saker som behövs för och sen kunna kanske

planera en resa i december, vi får se, inget är säkert!


Men idag är en av dem bättre dagarna, får se om det håller sig

till imorgon! Men godnatt!


Lägger upp tre bilder: Den första på mina fina örhängen jag har gjort,

den andra på myself och den tredje på hur min fina säng ser ut redo

för plugg :)


  


  


  

Av Pinky - 11 september 2010 03:11

Att det fortfarande gör ont, är hemskt fast nu är jag väl

mer svartsjuk, nu gör det mer ont att han är med ngn annan

som inte är jag liksom, i min värld skulle det alltid ha varit jag

och han, men så blev det ju inte men jag vet inte trodde inte

att jag skulle få uppleva han och ngn annan så snart...men

jag får bara acceptera det och gå vidare och försöka vara lycklig iaf...


Ibland känns det som att jag ger upp bara hoppet, orkar inte,

varför skulle kärlek komma till mig liksom? Ja fick ju redan vara

lycklig i 2 år det räcker ju... ibland känner jag mig så egoistisk,

så självisk, men ibland känns det som att jag omringas av lyckliga

par, och kära människor hur ska jag då inte sakna det där? Hur

ska jag inte vilja ha tillbaks min prins? Fast ja min prins dog, såsom

hans känslor för mig... att kärlek övervinner allt, kanske inte är alltid

sant, och det är synd att inse det, för jag trodde så starkt på det, men

nej så är det tyvärr inte...


Ja Paola är bitter idag, vi får se hur det blir imorgon,

men jag är en idiot nu som saknar honom, min älskade Mr J

men sånt är livet...

Av Pinky - 9 september 2010 15:19

Jag såg nyss klart filmen "the last song" den är så jääkla bra!

Somnade igår när jag och Clau tittade på den så såg det sista

nu... och jag vill hitta sådan där kärlek, visst jag hade det förr,

men eftersom att det inte varade så är det inte sådan kärlek jag

vill ha utom jag vill ha den där kärleken som varar trots alla bråk,

all motstånd så övervinner kärlek och att han alltid ska titta på mig

och känna sig nykär och lycklig... mmm.. aa jag vet kommer få

vänta i typ 50 år till men iaf, det är typ det som får mig att fortsätta

och gå vidare, den där längtan efter den där kärleken som måste ngn

gång komma :) haha..


Ja det var allt för nu...


Av Pinky - 7 september 2010 22:19

Det gick bra idag det kan man väl säga, ja sa hejdå till honom

och det gjorde ont men på ngt sätt rätt, och jag vart ledsen när

vi skildes åt men nu sitter jag här och det känns lugnt, det sticker

till i hjärtat men det är bara för alla fina minnen jag har med den

där mannen, trots allt var han en fin kapitel i mitt liv, hitills den

bästa pojkvännen jag har haft, när han älskade mig var han underbar

mot mig och jag kommer alltid att minnas honom med ett leende.


Men nu är det ett avslutat kapitel och så är det bara. Nu tänkte

jag fixa te, och sedan läggdags, har skola imorgon! Men tänkte

skriva en liten uppdatering, speciellt när min grekinna vill att jag

ska skriva 2 ggr om dagen så här har vi dagens andra inlägg!


Men ni får sova så gott! Bjuder på en gullig bild på mig fast mina

ögon ser lite konstiga ut haha :P


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards