Alla inlägg under november 2008

Av Pinky - 29 november 2008 15:54

Så imorgon är det dags, jag vet inte om jag kommer kunna skriva i bloggen, men om det går så gör jag det, annars så hörs vi om inte senare ikväll,

eller imorgon morgon så hörs vi om 3 veckor...


Igår åt jag middag ute med familjen & baby, det var baby som bjöd oss!

Och jag fick en tidig julklapp av honom, Sex and the city boxen :D

woho, snacka om att jag ska titta på hela boxen i chile, hehe om

jag har tid såklart, ngt jag faktiskt tror att jag kommer ha hehe.

Sedan var vi ute med Cherry,Grekinna & Susanne, riktigt trevligt.


 Ja nu sitter jag här och ska snart sätta igång med att packning o sånt,

dra ner till källaren hämta sommar skorna och sådant, och framför allt

mysa med älskling innan han drar iväg, jag ska se om jag förhoppningsvis

hinner med en fika inne i stan med tjejerna, jag hoppas det...


Ja men vi höres!

Av Pinky - 27 november 2008 21:55

Idag har jag gjort det mesta jag planerade igår, var i kista

köpte jontes julklapp, tog ut pengar till chile, bytte euro för madrid.

Kom hem pluggade, och sen kunde jag fan inte hålla mig så jag gick

på bio med syrran och såg på Twilight, ska läsa boken iaf. GUD VAD

JAG ÄLSKAR EDWARD!!!!!! åååh älskar filmen och boken!!!


Ja jag gjorde klar en uppsats idag, och ska nu göra min jävla juridik

läxa, haha låter roligt säga juridik för då låter det som om jag går på

juridik linjen men nej, jag har bara en uppgift som handlar om juridik

fast på spanska så det gjorde ju inte saken lättare, och imorgon

gör jag klar sista uppsatsen, sen är jag klar med studierna :D, innan jag

reser iaf haha, sen så är jag tillbaka med ny uppsats & redovisning

att förbereda,  ja och sen måste jag planera lite inför min sista

lektion imorgon, snart åker jag!!!!!!!!!

Av Pinky - 26 november 2008 23:47

God Kväll!


Idag har jag varit på min praktik som var faktiskt väldigt kul, sista

dagen jag hade mina älskade&stökiga åttor, i just love them!

Ja och imorgon är jag ledig, så fredag blir sista dagen på praktiken,

tänkte bjuda på pepparkakor till mina kära kollegor!


Ja idag så åt jag middag hos min älskade Cherry, och Grekinna var

ju sjävklart där med. Ja och sedan var det dags för Greys ofc,

det e ju redan tradition att vara hos cherry, and i love it...

Vi pratade om julklappar, känns så mysigt bara synd att jag inte är

här och kunna köpa dem med dem, men jag är ändå med i julklapparna

hihi ^^ så kommer jag komma med fina presenter från chile också!


Ja och innan jag drog mig till cherry drog jag mig en snabbis till pocketshop

och köpte "Om jag kunde drömma" boken så nu är det full fart, ska läsa

boken innan jag ser på filmen, den verkar så bra :D...


Ja och idag tog jag en massa bilder på cherrys kisse, Maximus,

jag tänkte lägga upp bilderna imorgon, så kika imorgon om

ni vill se på lille Maximus och hur han gosar med Commodus!


Men nu ska jag göra annat, hade tänkt lägga mig i sängen och mysa med

min bok, men Jonte kom hem så blir nog omöjligt, får bli imorgon, och

imorgon är det plugg på allvar....


God natt

Av Pinky - 25 november 2008 18:29

Åh vad jag är trött idag!

Var på min praktik  idag, och efter den drog jag in till stan

och träffade Christo och vi fikade, och bytte våra chile nummer,

ja nu är det vara 5 dagar kvar, fast 3 för honom.  Ja sen var han

tvungen att dra och jag stannade kvar och shoppade lite julmys

till mitt rum, köpte en röd&vit filt, en röd lykta och ett tomte-ljus!

Sen i veckan ska vi ner till källaren och hämta röda gardiner, och

jag har redan bytt lakan och sådant så min säng är röd&vitt, sådär

juligt:P...  Alldeles strax ska jag ner till affären och handla lite mat

och sådant och pepparkakor of course, vet inte men idag fick jag

ba lust att allt ska vara julmysigt, känns som att jag måste utnyttja

det fina vädret nu, speciellt nu innan jag åker och det är inte säkert

alls att snön är kvar när jag är tillbaka =(.


Hm jag kanske borde vara bättre med att uppdatera med bilder?

Lovar att försöka bli bättre, men nu ska jag ut i det kalla... mys!

Av Pinky - 24 november 2008 14:42

Idag gick jag inte på min praktik, för jag tänkte att jag skulle plugga

istället, tidigare än vad klockan är nu dock. Hm aa jag måste fortfarande

städa mitt rum och sen kan jag sätta mig ner och plugga, och jag

lovar er att hela min kropp vill inte plugga, och jag vet inte vad jag

ska göra åt det, få se, städar rummet, kanske chillar lite framför tvn,

eller tar ett skönt varmt bad och kanske efter det jag orkar plugga??


Ångrar lite att jag inte gick på praktiken, jag vill faktiskt gå ut i snön!

Jaja får bli imorgon bara, men nu ska jag gå och ta mig ett bad eller

dusch.... Få se vad som händer idag förutom plugg då...

Av Pinky - 23 november 2008 19:05

Så då var man hemma efter en urmysig helg på hotell!

Jag och baby var på Elite Palace Hotell,ett fyrsjärnigt hotell,

väldigt lyxigt! Det var jätte mysigt&romantiskt! Vi åt ute

på en lite finare restaurang som tvyärr höll inte måttet:( så

då vart vi lite sura, men annars var allting toppen:D


Lägger kanske in lite bilder senare =)

Ja från och med idag är det bara en vecka kvar tills jag åker

till andra sidan världen, ja till det varma.. mm det är ju underbart

väder här i sverige eller håller ni inte med?:P Haha jag älskar SNÖ

så det är därför i like, lite kallt dock men egentligen så är det så

det ska vara! Så gud var snäll mot mig, han gav mig lite snö innan

jag åker och om jag har tur är det kvar tills jag kommer tillbaka,

skulle vara underbart, snacka om att få julkänsla på direkten. Jag

kommer ju tillbaka 3 dagar innan jul så har typ 2 dgr om man inte

räknar med julafton att få in julkänsla och med snö blir det väldigt

lätt, men min älskade älskling ska ändå ut med mig i stan och

frysa med mig och inne i åhlens med julpyntning and everything, och

om jag har en del pengar kvar julshopping också, kankse julshoppa

åt mig själv ^^ få se vilka julklappar jag hinner köpa därborta..


Nej nu blev jag stressad på att tänka på det brr... ska se om jag

kan få baby med på att laga eller handla mat :D



Hoppas ni har haft en trevlig helg!

Av Pinky - 21 november 2008 23:37

God kväll...


Har ingen tid alls och blogga egentligen, kom hem nyss från att

varit på bio med baby, Cherry & Orre, väldigt trevligt. Nu ska jag

iväg titta på lite tv med familjen, sen blir det fixa för imorgon,

först har jag tenta imorgon och sedan ska jag och baby ha vår

myshelg på hotell! Så vi hörs på Söndagskväll...


Ha en trevlig helg!

Av Pinky - 19 november 2008 17:20

Ja då hade man praktik idag, eller idag gick jag på den, har sovit

så dåligt om nätterna, så jag har verkligen inte orkat gå upp alls!

Men idag så tvingade jag mig upp iaf! I fredags höll jag lektionen för

steg 1 på spanska och idag berättade min handledare att de tyckte

att lektionen var jätte rolig, och de tyckte att jag var duktig, sådant

känns ju alltid bra, ska bli kul att bli lärare, ser fram emot det.



ÅH DET SNÖAR UTE NU! och sådant snö som gör marken där ute, vit,

känns som det bästa som kunde hända innan jag reser, att jag får se

lite snö, skulle vara så underbart ifall när jag landar i Sverige så är

det helt vitt ute åh då skulle jag verkligen få julkänsla på direkten!

Jag älskar snö, och hela konceptet med white christmas! Ja jag är

en person som älskar jul! mysigaste dagen i hela året, jag&cherry

tycker om den här dagen väldigt mycket, känns så skönt att ha en

till som känner så för julen.


Ikväll ska jag hen till min cherry och titta på Greys, ska bli mysigt.

Så får jag informera henne att det inte blir ngn middag på fredag,

min mami mår inte så bra, så då går det inte, ska se om man kanske

kan hitta på ngt annat. Sen i helgen ska jag och baby på hotell, och

bara vara med varandra, ska bli riktigt najs alltså, eller jag hoppas det

iaf.


Nu ska jag slappa mig en stund framför tvn....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards