Alla inlägg under januari 2009

Av Pinky - 29 januari 2009 15:30

Igår var det en bättre dag. Föreläsning var inte så givande like always...

Åt lunch med Jennyisan! Sedan åkte jag in till stan en snabbis! Och

hittade ett par jeans i rea så dem köpte jag hem för priset 150 kr!

Jag var väldigt nöjd, dem är stuprör och i denim blå färg, just den

färgen jag har sökt, passar strålande, går att använda nu men perfekta

till vår/sommar :D...


Ja sen hade ja mitt möte i sthlms Univ, det gick väldigt bra =) Efter det

åkte jag hem till älskling! Det var skönt att få träffa honom :D Ja vi

tittade mest på tv och åt BEN&JERRYS GLASS! med bench!

Ja och så sov jag över :D...


Idag så ska han sova över hos mig! :D Men idag har jag varit i skolan och

varit hemma, skulle ha gått och simmat meeeen jag hittar inte min

baddräkt/bikini så det går ju inte då! =/... Men jag var iaf väldigt

opepp på att träna, och jag hatar att jag känner så, jag vill verkligen

vara pepp på att träna men den här veckan har det bara inte blivit av

men imorgon ska jag iaf simma, ja och då måste jag hitta min bikini,

men ska göra det i min frus!(Annish) skola!... Ja och nu sitter jag här

och försöker skriva en halv A4 om vad jag skulle göra om jag hade 10 min över på en lektion... Jag har skrivit men inte en A4 och vet inte vad jag

ska lägga till... hm väntar med det ett tag tills älskling kommer hem så

får han hjälpa mig! Grejen e att imorgon ska jag på interjuv med lärarjouren

och dem kräver att man ska skriva ett A4 om vad man skulle göra om man hade 10 min över... Mm.. nej nu ska jag spela lite med syster som kom

hem nu =)...


Av Pinky - 27 januari 2009 19:35

Den här tisdag har verkligen inte varit min dag alls!

Tappade bort mitt månadskort som köptes igår FI**A! och det har

faktiskt förstört det mesta av min dag, hela min dag innan dess

var väldigt bra, satt och spelade super nintendo med syrra,

garvade och hade det kul, sen skulle jag dra in mig till stan för

och möta Midis! Och då kom denna trevliga överraskning! Och dessutom

har jag träningsverk efter igårs dans, så har ont i mina ben&rygg,

går runt som en tant! Åhhhhh... men det var trevligt att få träffa

Midis =), gick lite runt i stan, shoppade lite smått! Jag shoppade

en kofta som var på rea 99 kr istället för 399 så det var värd det.

Kan inte shoppa så som jag brukar göra så nu fick ja ta d lugnt,

sen köpte jag saker som jag behövda, en ny smink-påse, nya

bekväma trosor och hårfärg! Ska färga mitt hår nu till brunt, eftersom

att mitt hår just nu har alla typer av bruna nyanser ska jag ändra det till

en bara...


Mm och ja juste det som också var bra denna dag var att jag blev

vän med en tjej från min nya klass och jag är så glad över det

och hon är så sprallig&glad, gillar henne verkligen... men annars

så förstörde mitt busskort allt, jag var ju tvungen att köpa ett nytt

så 690 krono som kunde ha använta i andra syften gick till ett nytt

månadskort för jag tappade bort mitt som var en dag gammal,

mm smart... grrr... Nepp nu ska jag in till köket och äta mina choklad

muffins som tröst....

Av Pinky - 26 januari 2009 13:54

Hemma från skolan, ja föreläsningen om Skinner var inte alls

vad jag hade förväntat mig, jag kom in dit och kom ut precis likadan,

alltså fortfarande utan ngn koll om Skinner, lr kanske jag har lite

mer koll men inte så som jag hade förväntat mig att jag skulle ha

när föreläsningen var slut...  Men nepp får ba ta och läsa boken och

ba förstå den helt enkelt....


Ja och nu har jag också "betalat" mina räkningar, dem tar pengarna

imorgon så än har jag inte precis "betalat" dem men har iaf gjort det

så att imorgon är det avklarat. Mm så då är man fortfarande fattig,

men inte lika fattig som nu då jag verkligen har inte ens öre på mig!


Ja får börja verkligen leva som en fattig student, förr hade jag inte

lika många utgifter, nu när jag har börjat betala mer för mina saker,

så ja nu e jag som alla andra fattiga studenter fattig haha!


Men jag får väl ba göra det bästa av det, har inget annat val iaf! Buu

asså det här med pengar suger! MEN ja juste jag kanske får ju jobb

som lärarvikarie, då får man ju in lite cash och sen nästa vecka efter

interjuvn tar jag mina CV och söker efter jobb! Ja för med jobb blir

det lite mer cash och om jag ngn gång vill flytta hemifrån så kommer

jag inte klara mig utan jobb, iaf inte med hur mycket jag gillar

och shoppa! ^^


Mm men nu ska jag städa och sen plugga, och sen e d dans och sen

bio så vi hörs kanske senare ikväll annars imorgon!


Oh ja juste alla mina låtar försvann när jag&mamma installerade

ett nytt anti virus program, perfekt, ingen musik får leva med

min ipod musik nu helt enkelt.... brrrr!

Av Pinky - 25 januari 2009 22:22

Ja så har söndagen gått... Borde egentligen inte blogga, utom plugga

lite, men nu när jag hade lust ska man ta vara på det hehe =)


Idag har jag mest ba tagit det lugnt, spelat super nintendo med

syster, och tittat lite på tv med papsen, ja och sedan blev det

en sväng i kista med Anna Banana, och köpte lite skol saker!


Ja och nu sitter man här och känner sig stressad för snart är

det lägg dags, mm men först lite plugg, och sådan är det dags för

sängen...


Haha hade inte så mycket kul och säga i slutändan, men ett inlägg blev

det iaf! Ja juste imorgon börjar DANSEN! första dansdagen wehhoo!

Och efter det ska jag möta älskling och på kvällen ska vi på bio! =)


Ser ut som en helt okej måndag imorgon =)


God natt!

Av Pinky - 25 januari 2009 02:37

Här sitter jag nu och borde gå och lägga mig.... men nej inte ännu...


Älskling är ute och festar, och ja jag skulle också vilja vara där

ute och festa med honom, men nepp jag är en fattig student

så det gick tyvärr inte, får mina pengar på tisdag inte för att

jag kommer vara ngt rikare då iaf men lite cash har man iaf!


Känns så sjukt ibland när jag tänker på att jag har pluggat i 1& 1/2 år!

Här står jag och utbildar mig, vet vad jag vill bli men ändå känner mig

så osäker med allt annat. Men jag är jävligt glad att jag har iaf koll

på det där med att "jag vet vad jag vill bli när jag är stor". Annars skulle

allt vara knas nu. Måste jobba på med det där med självförtroende och

tro på sig själv mer, vara starkare... känner mig så jävla svag ibland,

gråter lätt.... uff ja sådan är jag!


Blööö, vad tomt det är att sova själv, jag älskar att ha ngn där

vid min sida! Ngn att hålla om, ngn att pussa på, ngn att titta

och beundra på, ngn att bara ligga bredvid hos... Ja jag älskar

att sova med min pojkvän som vilken flickvän som helst...



Av Pinky - 25 januari 2009 02:25

Oj det var ju ngra dagar sen jag skrev sist... från tisdag- till idag så

har jag sovit hos älskling. Jag träffade min Anna i torsdags en

snabbis faktiskt, vi hann iaf snacka lite och ge varandra våra presenter,

jag fick ett linne av victoria secret av henne och hon fick ett linne

av mig från Chile! =).


Ja och innan torsdags på onsdag så åkte jag och älskling hem till

Midia&grabbarna, där spelade dem Risk medan jag och Midia

chillade i hennes rum, sen gick vi ut på en fika med Cherry =).

Sen när älskling skulle dra sig hemåt drog jag också, jag hade tänkt

åka hem men eftersom han insisterade på att jag skulle sova hos

honom så gjorde jag det...


Ja och i torsdags var en hektisk dag för mig, först träffade jag Anna,

sen drog jag hem för och fixa mig så snabbt jag kunde för och sen

dra hem  till Bells och hämta ngra saker;) och efter det träffa mina

tjejer, Cherry&Grekinna för fika haha! Och efter det drog jag hem

till älskling där jag sov över på torsdag också!.


Fredag skulle vara min överraskningsdag, medan älskling jobbade

var jag där hemma hos honom och städade och hade för mig

med högsta volymen på högtalarna  med brittan! haha... Ja men

jag fick världens huvudvärk har aldrig haft så ont i huvudet, jag

kräktes tom av smärtan, så det blev att vi tog det mest lugnt och

jag vilade och sov mest för huvudvärken =(...


Men idag så åkte jag hem! Här hemma har jag faktiskt inte gjort

mycket, som är faktiskt väldigt skönt också, ba chillat med syrran

ett tag, tittade på film och sedan sjöng och dansade till with you

med chris brown och inte alldeles för längesedan satt vi i min säng

och spelade lite donkey kong på super nintendo, lite old school sådär!

Och ja juste jag har köpt nu en ny Nintendo 64 för ett ganska rimligt

pris 175 kr! Så jag är nöjd hehe....


Så ja, det har varit mina dagar! =)

Av Pinky - 20 januari 2009 16:31

Ja nu sitter jag här igen, men ska alldeles strax iväg och sminka mig

och fixa håret och dra in till stan, ska fika med Cherry&Grekinna

och sedan hem till älskling! Imorgon ska jag förbi Universitet

och kolla efter min litteratur, hoppas dem finns där & billigt!


Ja och imorgon ska jag träffa ANNA! den där kvinnan har fullt upp!

Trots att hon kom tillbaka i söndags! Men men imorgon får det bli

då jag är också ledig så. Åh dem ringde från lärarjouren så dem

är intresserade av mig, ska på interjuv nästa fredag! Känns pirrigt

men spännande också faktiskt :D



Av Pinky - 20 januari 2009 13:55

Så idag var det verkligen första dagen i skolan! Känns som denna

kurs är intensiv, blir mycket plugg alltså, och jag är så sur,

dem i skolan förväntar sig att man ska ha råd att köpa all

litteratur när man får CSN två dagar efter att man har registrerat sig,

och jag registrerar mig på torsdag alltså får jag mina pengar på MÅNDAG!

och jag har läxa till den här torsdag, hur hade dem tänkt sig?


ÅH och jag är sur på min mamma också hon avslöjade en del av fjärde

boken av Twilight sagan, åååhh o eftersom att jag vet att sånt

ska man inte göra tänker jag inte avslöja för er som läser eller kommer

och läsa boken vad hon avslöjade! Jag är snäll och vet hur mycket det

förstör, jag grät för hon förstörde lite för mig...


Mm nu väntar jag på samtal från frugis, ska ju träffas idag, och

senare ikväll vid halv sex ska jag fika med mina brudar, Cherry&Grekinna

och sedan träffa älskling, ska sova hos honom!


Mm nu kör jag lite dagens outfilt, fast det får bli morgonens outfilt,

för har bytt om nu till mer slappa kläder, ja kör en morgonoutfilt!

Kanske om jag hinner blogga innan jag drar kan jag köra med

den dåvarande outfilt vi få se...( Men min bild är inte världens bästa, hade så bråttom på morgonen, så den bästa blev en bild tagen uppifrån, så sorry!)

Klänning: Topshop på rea 150 kr (500kr) Kofta Bikbok, förra året

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards