Alla inlägg under oktober 2011

Av Pinky - 31 oktober 2011 23:52

Funderar på att starta ett helt ny blogg, och lämna denna åt sidan. Är inte hundra på detta, bestämmer

mig nog imorgon...


Idag har det varit en trevlig dag, plugg på Universitetet och sedan drog jag hem till min Maryis

och chillade hemma hos henne. Fick mat, gud vad gott det var, speciellt den där curry såsen hon

gjorde mumsilibaba!


Men nu är jag hemma och tycker det är så underbart att jag är ledig imorgon, att jag har höstlov!

Få se vad man hittar på imorgon, på onsdag kväll ska det mysas hemma hos min cherrypie!
Längtar redan haha... Nej nu tänkte jag fortsätta kolla på Nellys rea och sedan sova är faktiskt trött!


Här kommer en bild på mig med mitt nya korta hår :D!

 

Av Pinky - 31 oktober 2011 16:24

Long time no see... Jag har funderat på att blogga ett tag nu men det blir aldrig av. Men idag träffade jag på en kompis på universitetet som ropade Paolitabonita efter mig för att hon har läst min blogg. Då tyckte jag

att nu är det dags och blogga igen...


Jag tror nog att jag nämnde det i förra inlägget att jag tagit studieuppehåll så jag jobbar nu

på två gymnasium med spanska och religion. Jag kan säga att jag har valt helt rätt yrke. Trvis

så bra som lärare. Det känns skönt iaf! Men trots att jag tagit studieuppehåll innebär det inte

att jag har uppehåll från studier nej nej. Sitter faktiskt på Universitetet nu och "pluggar". Måste fixa min

C-uppsats som jag inte fick godkänt på och sedan har jag en omtenta i december. Så tog ju det här

uppehållet för att fixa mina rester så att jag nästa termin behöver inte dubbel plugga!


Nu har hösten kommit trots att ibland syns det inte för det är för varmt för att vara höst.

Jag längtar faktiskt efter kalla dagar, snö och mys! Kan nog bero på att jag i slutet av december

lämnar denna kalla land för ett varmt land i 10 dagar och firar nyår på mitt vis, alltså på stranden :D

Åker med hela familjen så himla härligt. 


Nu har jag höstlov men ska ta vara på den här veckan och plugga och planera mina lektioner!

Men ta det lugnt ska jag också göra och inte stressa för mycket!


Jo något nytt med mig är att jag vågade klippa mitt hår kort, från att ha haft långt i 4 år

så har jag kort nu, och med kort menar jag typ till axlarna precis. Lovar att visa en bild

kanske senare ikväll när jag är hemma. Ska bli duktigare på att blogga!


Jag läängtar till den 16 november då det är Twilight saga breaking dawn part 1 biopremiär! Har redan

biljetterna :D jag,mamma,syster och min cherrypie ska gå se den. Lite av en tradition vi har! 


Ja men jag tror det var allt för mig nu! Vi kanske hörs senare ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards