Alla inlägg under februari 2010

Av Pinky - 28 februari 2010 18:40

Känns som att detta år har bara börjat med motgångar, för världen:

Först jordbävningen i Haiti och nu i Chile, för mig: Han&jag tar slut på

riktigt, jag blev rånad på min plånbok i helgen, och Chile självklart.


Jag kommer ihåg att jag såg på när i chilenska TV gick igenom

alla horoskop och vad som stod skulle hända första terminen

av det här året, då stod att (oxe) jag skulle bli mer självständig

och emotionell, något jag känner att de har slagit igenom, men

jag visste inte att det skulle vara så hårt alltså, jag vet att jag

borde se det här med min plånbok som ba en ny start bara, men

jag hade saker i den som betydde så jäkla mycket för mig, alltså

alla mina kort its fine jag kan fixa dem igen, men dem sakerna

jag hade sparat i flera år kommer jag aldrig kunna få tillbaka, men

men finns inte mycket jag kan göra åt det.


Jag pratade med honom igår också, det gick bra och nej det betyder

inte att vi kommer börja ha kontakt igen nope, men känns som

att det finns hopp för framtiden, jag kanske med tiden kan ha honom

kvar som vän.


Det är så mycket som händer blandade känslor, ser på chilenska kanalen

och hur förstört och hemskt det ser ut i min vackra Chile och jag lider

med folket, för på något sätt är det mitt folk också...(mina föräldrar

är från Chile, så ja jag är ju chilenare)


Min nya kamera måste jag lämna på lagring för den e fucked up, har

bara hunnit använda den typ 3 ggr? NAJS! Ja och som tröst för mig själv

har jag shoppat lite på h&m och Nelly! Jag kommer få hem sammanlagt

med dem båda: 3 olika salgs leggings, ett par jeans shorts, ett skitsnyggt

spets linne/klänning, och ett par vita vanliga sneakers, bh aa typ det!

Men som tur betalar man detta på faktura sååååååå =) Annars skulle ja va

körd för jag har ju inget bankomatkort tills slutet av veckan så ja har

pengar men inget jag kan ta ut haha ^^



Nej tänkte typ börja plugga och vara duktig! Shululu!

Av Pinky - 23 februari 2010 22:19

Idag jobbade jag från 10 till 15 i en skola i Ekerö, och denna gång

var det inte fritids utom spanska, det var längesen jag höll i spanska

lektioner, så det var riktigt kul, när jag stod där kände jag verkligen

att jag har valt rätt yrke, detta är vad jag vill hålla på med, kände

verkligen på något sätt meningen i mitt liv, så nu längtar jag efter

examen och få jobba heltid! =)


FAST! åh resan dit var paaain in the ass, fick vänta först på en buss i 20

minuter frysa ihjäl och sen på nästa i 20 min till, asså jag frös till is i

40 minuter, jag tror att jag aldrig har frysit så mycket i mitt liv!

TUR att jag tog på mig mössa annars skulle jag ha varit död TRO MIG!


Imorgon är det skola och sen tror jag ska träffa Midis =) det var

så längesen så det ska bli trevligt!


Idag har jag också tränat känns skönt! Jag har tränat regelbundet

i 6 veckor, så det är underbart att man har börjat med det på allvar

och att det har hållt!


Nej nu ska jag alldeles strax lägga mig i sängen och plugga för och

sen sova, om min mob och dator vill fungera lägger jag upp en

bild på hur jag såg ut i min mössa höhö!


en frusen Paola!

  

Av Pinky - 21 februari 2010 21:41

Mot kvällen blir det alltid lite svårare... jag saknar lite mer eller

så är det bara att jag tänker mer då... Jag vet att det kommer verkligen

ta sin tid tills saknaden försvinner, men jag skulle gärna bara ta bort den,

trots att jag vet att jag saknar honom betyder att jag bryr mig och tycker

om honom, men det är ju den som gör så ont...


Nu har jag också läst ut min bok prutt! Imorgon förhoppningvis kommer

den andra boken, läsa hjälper mig, sysselsätter mig och nu vet jag

inte vad jag ska göra.... Eller jag ska alldeles strax duscha men efter det?

Äsch jag får hitta på något helt enkelt, inget mer med det!



Ha en trevlig kväll!


i'm miles from where you are, I lay down on the cold ground And I, I pray that something picks me up and sets me down in your warm arms

 

(Jag saknar verkligen att bara ligga i hans varma famn och känna mig trygg, för med honom kände jag mig alltid trygg, men det kommer jag inte få uppleva så måste få bort det... )

Av Pinky - 21 februari 2010 14:13

Nu har jag läst ut min bok: Dear John och jag rekommenderar den starkt.

Grät den sista biten av boken,  den är så bra och underbar.


Fick mig verkligen tänka på det här med kärlek, äkta kärlek.

Jag vet att jag är ledsen över det här med mig och han, men

jag önskar honom det bästa, jag vill att han ska vara lycklig om det är

med mig eller utan mig det kvittar, bara att han är lycklig och på något

sätt vet jag att han vill detsamma och det är det kärlek handlar om,

att man väljer den andras lycka före ens egen, att man trots sin egna

smärta, vill se till att den andra är lycklig och trots att det kan innebära

att du får stå utanför, för det är just vad kärlek är, den är osjälvisk.


Och ja jag är självisk ibland för jag vill jätte gärna ha honom för mig

själv, men mest av allt vill jag att han ska vara lycklig...

Av Pinky - 21 februari 2010 12:19

God morgooon!

Längesen jag var vaken vid den här tiden på en helg haha :P

Igår hade jag världens mysigaste dag med mina flickor, Ida&Anna!

Vi tittade på filmen the notebook och bara hade tjejsnack, det var

urmysigt. Det var längesen man var med Ida sådär, det var iaf helt

underbart, och hoppas på att vi gör om det!


Den här helgen har varit helt underbar, fredag hade jag en lyckad utekväll,

sen igår en lyckad myskväll och idag ska jag på bio med min pappis och syster!

Känns som det blev en bra helg, det var längesen jag hade en sådan bra

helg...


Jag kan inte neka att han har funnits i mina tankar men jag tror att

jag börjat lära mig att ha honom där, typ idag undrar jag med vem han är,

med vad han gör, men det är sådant jag aldrig kommer få svar på

och jag kommer få leva med det, och det kanske kommer en dag, jag

inte undrar mer...


Jag tänkte börja med en ny hobby och det är med pärlplattor, känner

verkkligen för och pyssla, men får vänta tills på torsdag då jag får pengar,

men det ska bli kul och på det sättet får mina tankar på något annat =)


Åh nu ska jag lägga upp en bild på en riktigt snygging som jag bara

smälter, och dessutom är det han som har huvudrollen på filmen jag

står här och längtar efter Dear John, har snart läst ut boken och den

är superduper bra! Förhoppningsvis får jag nästa bok imorgon: The last

song av samma författare :D... Åh älskar Nicholas Sparks.


Ja nu blir det dags för typ städning? Eller degande framför tvn haha...


i do miss you.


 

  

Av Pinky - 20 februari 2010 17:11

Känner att jag vill göra om min design på bloggen igen, haha

men tror inte jag orkar göra det just nu men man vet aldrig...


Igår var det en lyckad kväll verkligen,  först var det förkrök hos

Cherry med Grekinna, Oskish och Johannish, det var hur trevligt som

helst, sedan drog vi vidare till Softbar och det var hur kul som helst,

jag måste verkligen tacka dem för en underbar kväll!


Idag ska min fru komma hit och sova över, ska bli hur mysigt som helst,

och imorgon ska jag på bio med min papi och syster och se Shutter

Island ska bli så najs och se den, så det kommer bli en mysig helg!


Nu tänkte jag göra något och käka är vrålhungrig, mamma håller

på och gör chilenska piroger MUMS! =)



Av Pinky - 18 februari 2010 21:37

Igår var en bra dag, hade mer positiva tankar än vad jag har idag,

vissa tider på dagarna får jag en sådan stor och ringa, men jag

är duktig och gör aldrig det, ibland känns det som om jag väntar

på att han ska ringa men jag vet att han kommer inte göra det.



Det här är över på riktigt, det är kanske därför det har tagit mig

så hårt. Jag läser en bok som heter Dear John och den är så bra,

den kommer på film i maj, men jag är förhäxad och helt inne i den

men som med allt i livet så har allting ett slut, men förhoppningsvis

kommer bok nr 2 imorgon the last song med samma författrare

Nicholas Sparks en extraordinär författare när det handlar om kärlek

rekommenderar starkt.


Jag vet att jag måste sluta tänka bakåt eller framåt och leva i nuet,

det är svårt för mig men jag måste! Tänkte göra lite te lägga mig

i min säng antingen läser jag mer eller tittar på ngra avsnitt av

the sex and the city...


Hatar att sakna dig.

Av Pinky - 15 februari 2010 15:23

Lyssna på glad musik hjälper lite bara, det kanske håller

mig från att börja gråta tillskillnad från om jag lyssnar på

lugn musik.


Jag pluggar tog bara en liten paus för och skriva det här inlägget.

Jag klarade igenom alla hjärtans dag, och det mest för jag var sjuk.

Men saknaden fanns, tomheten fanns, och tårarna fanns också,

som tur så tröstade min fru mig igår...


Jag saknar klia honom på huvudet, jag saknar massera hans

rygg, saknar göra allt jag gjorde på honom som jag visste

han älskade och njöt, men jag vet att det är en saknad jag

kommer få leva med. Och så har jag drömt om honom också,

jag vill inte drömma om honom, för det är alltid saker som jag

vaknar och önskar att det vore min verklighet och jag hatar den

känslan. Han kanske också saknar mig, men undrar ibland om han

saknar mig så mycket som jag gör? Troligen inte...


Jag kanske borde döpa om min blogg till: Paolas besatthet eller ngt

liknande, men jag går igenom en svår period i mitt liv just nu,

my first heartbreak...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards