Alla inlägg under maj 2007

Av Pinky - 29 maj 2007 14:08

Idag har det faktiskt varit en bra dag! :) Det var vett&etikett dag i skolan det innebär alltså att vi sjöng student sången och andra sånger inför balen imorgon. Sen så lärde vi också lite mer om vett&etikett, hur man ska uppföra sig på bal osv.

Det slutade med dans, haha vi dansade vals, foxtrot och bugg! Och som bonus lärde dem oss ngn ny line dance som dem dansar i frankrike haha:P

Men det var jätte roligt iaf, känns verkligen nervöst inför imorgon, alltså balen, men jag hoppas den blir toppen! :D Men nu ska jag ta en tupplur för jag är väldigt trött, men innan jag gör det så kommer här en lista!!!


VAD
hade du på dig idag?  cheap monday jeans, och en grön klänning över.har du gjort under dagen? Varit i skolan och suttit vid datornhar du för frisyr? uppsatt!
ska du göra innan dagen är slut? Städa mitt skrivbord & garderob, träna till core rhythms, ringa två personer.
har du inte hunnit med idag? Vet inte.
ska du göra imorgon? Jag ska gå till skolans bal!
vill du göra i helgen? Vila efter studenten på fredag!
åt du senast?  Lunch
är allra bästa med dig?  Jag är så snäll =)
ogillar du hos dig själv? Min näsa haha:P

NÄR
vaknade du i morse? tio i sju
är du rädd?  insekter
grät du senast?  Förra veckan tror jag.. hmm
skrattade du senast? idag :)
gjorde du senaste något du egentligen inte ville?  ingen aning?
gav du en komplimang senast? Haha säkert till Linda igår eller ngt

VEM
kramade du senast? Josefin
saknar du? Det du ;)
vill du spotta på?  Du vet nog vem du är. Moahaha
skulle du vilja se ut som?  hm.. är nöjd som jag är!
gjorde dig arg senast?  mm.... den personen

ANTINGEN
glass eller godis? godis!
morgon eller kväll?  mitt emellan haha
skidor eller pulka? PULKA!
julafton eller födelsedag?  Ibland julafton & ibland födelsedag!
häst eller hund? hund.
hjortron eller blåbär? blåbär
sola eller bada?  sola.
röd eller blå? röd!

KAN DU
simma fjärilsim? Nepp
stå på ett ben?  ja.
sjunga riktigt höga toner?  Haha verkligen inte!
rita snyggt?   Ibland
baka?  Om jag vill
göra volter?  Haha nepp
hoppa upp på en häst med sadel?  är rädd för hästar haha ^^ditt eget mobilnummer?  duh of course
HAR DU
pallat äpplen?  Yes
tagit en främling på rumpan?  Inte vad jag vet
tappat något värdefullt i toaletten?  Nej tror inte det
förlorat någon nära vän?  Yes
varit i Asien?  nej
kysst någon och sedan ångrat dig?  Inte vad jag kommer ihåg
Av Pinky - 28 maj 2007 22:01

Idag har det varit en helt ok dag. Jag var på första lektionen, där vi fick tillbaks en massa uppgifter och sedan fick vi gå.

Jag följde med Linda & Josse in till stan där vi kollade lite runt i affärer.


När jag kom hem så såg jag att vi hade fått paketet med Core Rhythms! Så idag tog jag den första träningspassen, men jag körde quick workout, inte den långa men den var verkligen ansträgande! Känns verkligen bra att börja träna och speciellt med dans, något jag älskar! Eftersom att  dansen i DC är slut så måste jag vänta typ till august-september för och börja igen så kan jag dansa iaf i sommar med core & rhythms! Den är jätte bra iaf enligt mig!


Trots att det är bara 4 dagar kvar av skolan och att på onsdag är det bal, så känner jag mig så nere, jag vet inte ens varför, jag vet inte varför jag klagar, men jag känner mig helt enkelt inte bra. Det kanske kan bero på det stora förändringen som kommer ske, eller att alla är så upptagna att jag känner att de glömmer bort mig, men jag har förståelse över detta som sagt. Jag hoppas detta går över snart, hoppas att det blir en bra skoldag imorgon, och att det blir bara bra...


Men nu ska jag göra té för och gå och lägga mig, imorgon får jag städa skrivbordet och garderoben, för jag gjorde det inte igår och inte idag heller haha ^^ jag sov istället en stund och sen tränade och efter det orkade jag inte...


Men god natt  då!

Av Pinky - 28 maj 2007 15:38

Tänkte börja med ngt nytt, hittat en massa listor, som jag tycker skulle vara kul och svara på och lägga dem här :D så ska börja med det, en lista varje dag! Ska verkligen försöka hålla mig till en varje dag haha, men max en lista varje dag och ifall jag inte orkar så blir det ingen lista Moahah, men här kommer en:


Tre saker jag inte förstår:
Finska

Livet

Människor

Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:
Ipod

Xbox360

Mobil
Tre saker jag gör just nu:
Lyssnar på Kent

bloggar

chattar

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Skriva en bok
Rädda åtminstonen 5 djur från djuplågeri
Adoptera ett barn från kina
Tre saker jag kan göra:
Dansa streetdance

spela poker

spela tv-spel

Tre saker jag inte kan:
Köra bil

sjunga

äta nyttigt haha ^^

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
Juanes

din familj

Ricky Martin
Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Spela piano

köra bil

portugisiska

Tre favoriträtter:
Spagetti med köttfärssås
Ris med korvgryta

Makaroner med köttbullar

Av Pinky - 27 maj 2007 13:48

Här sitter jag och undra vad jag ska göra. Det roliga med det att förra veckan så satt jag och plugga och kunde inte tänka på att göra något annat haha ^^.


Men jag tror jag ska dra in till Kista en stund och kolla lite. För nästa vecka på torsdag ska jag shoppa så ska se vad som finns...:)

Sen ska jag städa min skrivbord och min garderob som ser ut att det har varit en bomb där inne eller något haha ^^.


Men det är det jag ska göra idag, kommer säkert läsa också, boken jag lånade förra veckan Saga eftersom att jag läste ut Idun. Älskar böckerna om sagan om valhalla. Svensk mytologi är fan bäst!


Jag har känt mig konstig sens igår, jag vet inte vad det är, men känner mig inte bra med mig själv iaf, jag är så trött på att alltid jämföra mig med andra, det hade tagit slut i ett par veckor, men nu är det tillbaks!!:(.

Men jag försöker tänka på annat som t.ex sommar, undrar hur denna sommar kommer se ut för mig, jag hoppas på de bästa iaf.  Men jag har ju iaf en resa att se fram emot!!! :D


Men aa nu känns allt weird, nu känns allting så skumt och jag orkar inte ens tänka på det, så jag ska nu sysselsätta mig :D!

Av Pinky - 26 maj 2007 12:07

Igår gjorde jag sista provet för gymnasiet, kändes verkligen otroligt! Nu kännst verkligen att snart tar jag studenten, snart är allt över!

Känns faktiskt skönt men samtidigt sååå sorgligt, jag kommer gråta hela min student jag vet det haha ^^ Men så får det bli bara.


Igår såg jag också filmen; Pirates of the carribean- at worlds end. Den var enligt mig JÄTTE BRA! alltså älskar den haha ^^ Första av Pirates of the caribbena filmerna Orlando Bloom är skitsnygg, verkligen alltså mums haha.


Idag ska jag om mindre än en timme dra in till stan för jag ska träffa my cherry, Linda! Och vädret står på vår sida också, underbart! Perfekt dag för och gå runt i stan en stund :).

Så snart ska jag äta frukost, sen ska jag sminka mig och jag drar!

Men ni får ha en trevlig Lördag!

Av Pinky - 24 maj 2007 20:13

Snart ska jag plugga till det sista provet jag har kvar, och

så är skolan över för mig, sen är det bara roliga dagar som är kvar.

Fast samtidigt sorgliga, jag kommer inte klara av nästa vecka utan tårar, och självklart Kristoffer att jag inte glömmer bort våra tre år, aldrig i livet.

Nu känns det verkligen så otroligt, att det är 8 dagar kvar, 8 dagar kvar med min klass, 8 dagar kvar i gymnasiet.


Trots att jag kanske inte är så nöjd med allting, känns det verkligen skönt, jag har faktiskt känt dem här dagarna tröttheten jag har gått runt och bärt på ett tag, och nu när jag vet att jag snart kommer kunna njuta så kommer den snabbare än jag trodde.


Imorgon ska jag på bio iaf med familjen och se pirates of the caribbean, ska bli riktigt trevligt, plus att jag ska köpa handskarna till min bal klänning.

Men jag ska faktiskt plugga nu, jag skriver mer imorgon!.

Av Pinky - 21 maj 2007 21:34

I lördags så hade jag som sagt min tjejmiddag, det var jätte roligt dock att i början var det lite stelt och tråkigt men sen mot kvällen blev det röj haha, vi dansade en massa iaf haha ^^

Jag fick tre presenter, ska få tre presenter till nästa månad :).

Men jag fick en orange klänning med ett jätte fint halsband, och pilgrim örhängen och en cocktail bok :)


Jag kan säga att jag känner mig stolt, jag gjorde allting som stod i min schema, så jag verkligen följde den, den här gången underbart!. Så att alla mina litteratur rester är klara, och det enda jag har kvar i svenska är en artikel grej som jag ska göra klart imorgon, så är jag klar med svenska & litteratur.


På fredag kan jag säga till er mina kära vänner, att då har jag gjort mitt sista prov i gymnasiet, det allra sista och efter fredag kan jag bara njuta!

Känns helt ofattbart att nästa fredag tar jag studenten känns så otroligt skönt men samtidigt så läskigt, jag har 11 dagar att njuta över att gå i samma klass med Linda... nej vad sorgligt. Men jag ska njuta nästa vecka!!!!

FYFAN ALLTSÅ JAG TAR STUDENTEN!!!!!!!!!!!!


Men hur som helst så måste jag plugga till naturkunskap provet jag ska ha imorgon som jag inte fattar något utav, men vi får hoppas på det bästa!


Natti Natti ^^



Av Pinky - 19 maj 2007 15:19

I torsdags så pluggade jag hela dagen, jag blev klar med religion uppsatsen och två saker i litteraturvetenskap. Känns verkligen bra.

Igår så var jag hemma hos Linda och tog det lugnt, Johanna var där också med hennes pojkvän och Josefin med, och de enda där utan par var jag och Cassi haha ^^ men det var jätte mysigt.


Idag så har jag min tjejmiddag för och fira min födelsedag, jag hoppas på att den blir mysig :). Imorgon ska jag då plugga vidare då har jag två-tre saker och göra så är jag klar med de skriftliga delen i svenska och litteraturvetenskap. Känns verkligen otroligt att det är bara två veckor kvar tills jag tar studenten, känns verkligen underbart!


Hur stor besvikelse jag än är så tänker jag verkligen satsa allt på Universitetet, där tänker jag visa allt jag kan haha ^^, men det känns ändå bra att jag klarade av gymnasiet, och jag kan åtminstonen vara glad över att jag går ut, utan några Ig som helst! Så det är ju iaf toppen!


Men nu ska jag städa lite mer innan folk börjar komma...:P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards