Alla inlägg under mars 2007

Av Pinky - 30 mars 2007 22:07

Vilken dag det har varit idag alltså, helt stressigt. Det började med att jag missa första lektionen så fick sova längre :). Men efter skolan drog jag in till stan, först fick jag gå runt själv i en och en halvtimme, eftersom att Elina skulle träffa mig halv tre och jag var inne i stan klockan ett. Men sedan gick jag och fika med Elina det vat mysigt, efter kollade vi runt i affärer. Vid klockan fyra träffade jag mina föräldrar för och kolla på bal-klänningar, hittade en jag gillade typ,den fanns i grön & marinblå, men vi ska gå nästa helg och titta på flera. Vi åt inne i stan i en italiensk restaurang. Idag shoppade jag ett par solglasögon och en tunika :). Mina föräldrar var så snälla och betalade för min tunika woho!Jag kom hem vid sju tiden och var tvungen och skynda mig eftersom det var fest hos Heidi som fyller 18 idag, grattis! Men nu sitter jag här hemma hos henne och tar det lite lugnt, så tänkte att jag kunde blogga lite. Måste gå hem snart eftersom som sagt är det tyvärr högskoleprovet imorgon. Anna har suttit här och förklarat för mig vägen till kungsholmens gymnasium, som jag har inskriven på min hand haha, men vi får hoppas på att det går bra imorgon. Mitt lov har iaf börjat woho! :)Ni får ha en trevlig natt!

Av Pinky - 29 mars 2007 18:33

Åh vad jag är trött idag, bara p.g.a att jag gick upp klockan sex på morgonen idag. Hatar torsdagar, dem är så långa och tröttsamma. Men efter skolan åkte jag in till stan för och köpa mig ett par ballerina. Efter att kollat i ett flertal affärer valde jag till slut ett par ballerinor från Dinsko, leopard mönstrade :).Så nu sitter jag hemma och vill lägga mig och sova, men det ska jag inte, ska gå in på hpguiden.se eller ngt sånt och kolla på tips till högskoleprovet. Men innan ska jag göra något för och dricka&äta :).

Av Pinky - 28 mars 2007 18:58

Varför orkar jag inte plugga för? Orka liksom sitta här och lata mig liksom. Ibland undrar jag varför jag inte gör nyttigare saker än och sitta vid datorn? Som läsa, eller pyssla med mina pärlor och göra liksom mina egna designade smycken. Åh det påminde mig om att jag måste gå förbi panduro på fredag. Åh blir irriterad på mig själv. Jag skulle kunna liksom t.o.m försöka med mina franska böcker,jag saknar ju franskan, men men orkar inte. Skolan känns faktiskt jobbigt, om jag kunde få läsa de ämnerna jag gillar så skulle jag älska skolan som t.ex Spanska,Franska,Engelska,tyska, rättskunskap! Fast jag har redan läst rättskunskap skulle det vara roligt och läsa det igen!. Jag vet jag kanske borde ha gått i en språk linje men det blev tyvärr inte av, för få som ville gå på språk inriktning :(. Så valde kultur då åh hatar kultur ämnerna, trodde att det skulle vara kul men icke sa nicke.Well får väl klaga över det hela mitt liv bara då. Känner mig stressad och jag vet faktiskt inte varför? Imorgon borde jag kanske göra naturkunskap provet, men jag orkar inte plugga till det så kommer inte göra den då. På fredag ska jag fika med Elina, och sedan träffa mina föräldrar i stan och titta på bal-klänningar. Och på kvällen ska jag på hemmafest hos Heidi eftersom hon fyller 18 den där busiga ungen. På lördag ska jag göra hösgskoleprovet woho liksom, jag är så rädd för den verkligen alltså gaaah. Men senare på kvällen ska vi fira det då och gå ut med några från klassen, det kommer säkert och bli roligt. OCH SEN ÄR DET PÅSKLOV FY VAD SKÖNT! Fast jag kommer vara tvungen och plugga en massa då, men sova länge får man iaf hihi ^^Mm. Nu ska jag härifrån...

Av Pinky - 28 mars 2007 18:17

Idag har det varit en härlig dag, vädret och allting. Det enda jobbiga med denna dag var att jag var tvungen och bära hem en väska med en massa tunga böcker eftersom vi var tvugna att tömma skåpen idag för de ska sanera golvet imorgon. Provet gick väl bra, får man hoppas då.När jag gick hem följde jag med först Cassi till hötorget där hon skulle göra saker, och sen in till stan för hon skulle köpa smink på kicks. Så nu är jag hemma och känner mig trött och verkligen inte på humör för och börja plugga, tar kanske en tupplur men om inte så börjar jag plugga. Älskaar vädret nu för tiden, solen är min allraste bästa vän!

Av Pinky - 27 mars 2007 22:47

Nu har jag blivit förhörd av min syster på instuderingsfrågorna på relgionen, och det känns väl ganska bra, men ändå är jag rädd, att jag inte vet tillräckligt mycket. Men vi får hoppas på det bästa imorgon bara.Jag har pratat med mitt ex, och det känns bättre nu, hoppas sakerna blir bättre och att det inte blir dåligt, jag hoppas iaf verkligen på det.Men nu ska jag faktiskt fixa mig för och lägga mig sova känner mig trött och mina ögon med men det kan bero på mina linser hehe. Men God natt då.

Av Pinky - 26 mars 2007 21:57

Nu är jag typ klar med att besvara alla instuderingsfrågorna till relgionen, har några få kvar som ska fråga en vän om hjälp.Så nu är klockan snart tio och det är snart dags att gå lägga sig och sova. Men innan det ska jag självklart dricka té först. Känner mig ganska stolt idag har gjort det jag skulle göra fast jag var ju trots allt tvungen eftersom att på onsdag är det prov, kan inte göra allt dagen innan liksom.Jag hoppas att allting blir bättre med dagarna, och framför allt efter gymnasiet tack. Jag vill resa till Barcelona det här året, behöver inte vara just augusti, det kan vara senare men att det ska vara detta år. Och det ska bli härligt väder imorgon 10-15 plusgrader.Men God natt.

Av Pinky - 26 mars 2007 16:25

Jag kom hem nyss från att ha vart och simmat. Det var jätte skönt speciellt när jag var den enda i simhallen som simmade, så det var otroligt avslappnande att vara ensam och simma. Snart ska jag börja plugga till mitt religion prov. Men känner mig så utmattad att jag kommer vara tvungen att tvinga mig själv att plugga haha.Imorgon ska vi på en studiebesök med religionen, ska bli intressant tror jag heh. Den här dagen har varit strålande p.g.a vädret dock annars har denna dag varit konstig. På måndagar känns det alltid så annorlunda i skolan, men det är säkert inbillning. Men solen får mig på så bra humör och att tänka positivt, därför bryr jag mig inte om det.Jag saknar att umgås med mina vänner utanför skolan, mendem som jag är alltid upptagna med skolan och skit. Jag vill att det ska bli sommar, jag vill att det ska bli först den 1:juni eftersom då tar jag studenten, och sedan den 1:juli då jag åker till Gran Canaria med familjen i två veckor underbart! Finns mycket och se fram emot efter studenten att jag sitter här och längtar.Men nu ska jag göra mig te och börja plugga, kanske skriver senare ikväll.

Av Pinky - 25 mars 2007 21:34

Så besviken jag är på mig själv eftersom jag har inte pluggat som jag skulle göra, jag känner mig faktiskt trött på skolan, men jag försöker iaf, men åh vad tungt det känns när man inte gör saker som man skulle ha gjort, får helt enkelt plugga allt imorgon bara, får skylla mig själv.Så nu sitter jag här igen, hatar datorn på ett sätt men älskar den på ett annat haha. Nu känner jag ångest över skolan och jag hatar det, jag har alltid velat vara den duktiga, men nu för tiden orkar jag inte ens bry mig om det, eftersom jag är så trött på skolan. Men det är snart bara 2 månader kvar.Men jag ska gå nu och duscha och sen lägga mig och sova, så God natt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards