Alla inlägg under september 2012

Av Pinky - 30 september 2012 16:50

Jag har så mycket att berätta men knapp tid för det haha...


Men kan börja berätta om min helg. I fredags var jag hemma hos min Cherry

för att fira henne på födelsedagen. Det var en ganska lugn och mysig kväll hos

henne :).


Igår gick upp tidigt, för tidigt för att vara en lördag haha men anledning

att man gick upp så tidigt för att jag åkte till Uppsala igår för att vara

med min plutt! Det var riktigt rolig och mysig dag med min lillasyster.

Jag insåg hur mycket jag saknar henne, men vi hade riktigt kul, satt och

pluggade i hennes skola. Vi hade en datorsal för oss själva. Så vi pluggade

och skojjade till det ibland :).


Sedan åkte vi hem till henne, så fick se hur hon bor nu, jätte mysigt!

Så nästa gång man åker dit blir det en sleep over! Fett mys! Eftersom

jag åkte tillbaka till Sthlm på kvällen. Var så död så jag åkte direkt

hem till pojkvännen för mys och vi gick och la oss ganska tidigt för

en lördag haha...


Men nu är jag hemma, men måste strax börja fixa mig för ska iväg!


Det var min helg, egentligen skulle jag vilja skriva om mobbning och

om en dokumentär jag såg om det, men får nog lämna det till ett annat

inlägg... Men mobbning är ett av de hemskaste sakerna som finns

i denna värld, och jag som framtida lärare tänker jobba aktivt

mot mobbning i skolan jag kommer arbeta i, och få mina ungdomar

att inse hur allvarligt det är.


Ja men nu måste jag fixa mig! Försöker ta bilder som jag kan

lägga upp här, så blir det lite roligare :D


Här kommer en bild på mina fina lilla plutt! Saknar dig!

 

Av Pinky - 25 september 2012 22:09

Idag har jag haft en massa tankar...


Jag är lite trött på mig själv faktiskt, trött på mina sovvanor,

att jag lägger mig sent och går upp sent. Jag vill ha vanliga

sovvanor, som de flesta har. Man går lägger sig typ nu eller om en

timma och går upp vid 7-8 tiden. Men så fort alarmet låter kl

7 eller 8 på morgonen snoozar jag eller stänger jag av den. För

just i den stunden, värdesätter jag att sova som de högsta!

Jag säger inte att jag inte älskar att sova men inget är bra för

mycket. 


Jag vet att den dagen jag har ett heltids-jobb kommer detta förändras

då kommer jag komma i dem här rutinerna, därför jag längtar

som bara den tills dem dagarna.

Samtidigt är jag så himla orolig för framtiden, orolig för nästa termin,

kommer jag hitta ett heltids-jobb? Eller? Kommer jag tvingas

att jobba med något helt annat eftersom jag inte får heltidsjobb?

Åååh vet att det är dumt att oroa sig över saker som inte har hänt

ännu. Men jag gillar att planera ha struktur, så med en oviss framtid

känns liksom inte bra. Kanske därför jag älskade tiden man pluggade,

jag visste vad jag hade att vänta nästa termin...


En annan sak jag är trött på mig själv är min lathet...

Dem flesta som känner mig vet att jag är typ världens lataste

men jag ska säga er att det inte är så kul faktiskt. Att känna att

man inte orkar med något, och känna att man borde orka men

man är för seg och bara lat. Är så himla jobbigt att känna. Ja

och de flesta tänker säkert nu men gör då sakerna du borde göra!

Det är inte så lätt men om man inte är en lat person som inte gillar

att vara lat kan nog man inte förstå. Fast jag vet ockå att min

lathet har också att göra med att jag inte rör på mig, alltså tränar

och så.


Då kommer vi till trejde saken jag är trött på mig själv.

Har ju med min lathet att göra självklart. Men jag är trött

på att se på min kropp och inte vara nöjd och inte göra något åt det.

Så trött på att klaga att jag känner mig tjock, men äter fortfarande

likadant och tränar inte. MEN jag skulle ha börjat träna förra veckan

men blev sjuk. Det som är det negativa med mig är att när jag är ledsen

så tröstäter jag. Något som inte passar bra när man inte är nöjd med

hur man ser ut. lite paradoxalt sådär...


Men nu räcker det! Så nu ska Paola sluta dricka läsk, godis minska

på snabbtmat, alkohol och allt som kan vara onyttigt!

Nu ska jag ta detta seriös och verkligen gå ner i vikt och må bra!

Känna mig piggare och ha mer energi, för att med och äta nyttigt

och träna så kommer jag må bättre och ha mer energi!


Så istället för att fortsätta klaga på sakerna jag är trött på mig

själv, ska jag faktiskt göra något åt dem, nu är det verkligen dags!

Få se om jag kan lyckas med att t.o.m gå upp tidigt på helger

för att träna haha men en sak i taget, börja träna överhuvudtaget

sen kan vi se hur jag fixar helgen!


Det här inlägget är mer ett pepp-inlägg till mig själv så att jag

inte glömmer bort det här, och tar tag i det och nu när ni alla

andra läser det så måste jag ta tag i det!


Nej nu ska man dricka en kopp te med mindre socker och

sen sova!


Godnatt mina kära läsare!

 



Av Pinky - 23 september 2012 22:25

Snart ska jag gå och lägga mig för imorgon ska man upp kl 8!


Jag märker att jag den här terminen satsar helhjärtat på att bli klar

med allting, eftersom jag är trött på att vara student, leva med studentinkomst.

Jag känner att jag är redo för riktiga livet, samtidigt som det känns lite

läskigt faktiskt, men spännande!


Jag är ganska nöjd med det mesta i mitt liv förutom att jag inte är klar

såsom jag borde ha varit och min vikt.. Ja jag är inte nöjd med mig själv

hur jag ser ut och det har med mig själv att göra. Och det är så

typiskt att bli sjuk när man har planerat att börja träna! Men så fort jag

blir frisk så kör jag igång med träningen. För en av sakerna jag mest

längtar efter är att se på mig själv i spegeln och vara nöjd!


Ja men nu är det läggdags!

(ps har fått tillbaka min iphone så kan uppdatera med bilder :D!)


Åh innan jag avslutar denna inlägg måste jag berätta att jag

köpte idag så jäkla snygga skor! Jag har alltid velat ha indian liknande skor.

Har ett par som är liknande men inte direkt dem jag alltid drömt om tills

jag hittade dem :D Är så otroligt glad, och de var inte ens jättedyra

399 kr. Jag tycker det är ett helt värd pris för ett par snygga skor!
Så jag avslutar denna inlägg med en bild på mina nya skor :D


God natt!

 



Av Pinky - 19 september 2012 15:57

Jag hatar den här känslan av att känna sig obekväm... För då blir allting fel

iaf när det gäller mig...


Nu sitter jag i biblioteket på Universitetet och känner mig bara obekväm.

Obekväm i kläderna jag har på mig, så att allt blir bara så himla jobbigt.

Men som tur är har jag ju med mig extra kläder så ska byta om strax...

Jag tycker att det är jättedumt av mig att låta något sådant påverka mig, men

jag tror nog att det har att göra med att jag gillar att vara bekväm...


Därför jag sällan drar til Universitetet i skjorta och liknande eftersom det

inte är bekvämt att plugga i sådant. Fast jag ibland skulle vilja man ser ju

så proper ut! Hahah jaja så funkar jag iaf, måste vara bekväm så att plugget

går bra också, för annars stör det mig och distraherar mig från studierna.

Sjukt va? Hur något sådant kan påverka mig så mycket.... Tror också har

att göra med att jag är sjuk, då kan jag bli extra känslig mot allt..


Hatar att vara sjuk, finns nog inte någon som gillar det haha... 

Men det är väl typiskt nu att man blir sjuk, när vädret förändras och så...


Ska fortsätta att plugga nu...

Hörs kanske imorgon kväll!


(Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på eftersom lämnade in min iphone

så  bloggen får se lite tråkigt ut tills jag får en ny iphone :)... kanske

kan lägga upp gamla bilder, vi får se...)

Av Pinky - 10 september 2012 20:49

Idag började man plugga på riktigt... Och jag känner hur utmattad jag är!

På ett sätt är det faktiskt skönt, för nu tror jag kommer komma igång

med en vanlig dygnsrytm! Lägga sig tidigt och gå upp tidigt :)..


Men idag satt jag på Universitetet med min fina Kory och båda pluggade,

för vi var smarta och satte oss på tysta avdelningen annars vet vi att

det kan bli mycket snack mellan oss haha...


Efter vi hade pluggat så drog vi oss mot stan, köpte oss varsin snygga penna

och sedan käkade i donken...


Nu är jag hemma och känner att jag kommer tuppa av när som helst haha

så trött är jag...


Men tänkte fixa té och sedan lägga sig i sängen och titta på tv kanske sex

and the city om inte tvn har något bättre att erbjuda ;)..


Chaaoooo!

Av Pinky - 9 september 2012 20:27

Det är så konstigt när man ibland börja tänka och se sig omkring, och

se hur saker omkring sig har förändrats. Hur alla börja bli vuxna och man

ser hur man själv också har blivit. När man stannar upp och ser att man

inte är samma person man var när man var 18 år. Trots att ibland kan

det kännas som att man är det...


En av mina bästa vänner har fått barn nu, och bara det är helt sjukt...

Några dagar innan hon födde, pratade vi om hur livet skulle se ut

efter hon fött barnet, och jag var helt på, tyckte det lät jätte bra

och det var då jag insåg hur mycket vi har växt upp. Förr handlade allt

om vart var festen, efterfesten, dricka.. Ja men ni förstår...


En av mina andra bästa vänner är gift och klar med sin utbildning,

och en annan bästa vän är snart klar med sin utbildning, har egen lya...

Ja helt enkelt vuxna...


Jag har inte alltid sett att bli vuxen är positiv eftersom det är så

mycket ansvar, och jag vet inte och mycket negativa saker... Men kanske

för första gången ser jag det faktiskt positivt... Syrran flyttar nu

också till Uppsala, och självklart är det snart min tur. Men inte än,

måste plugga klart och veta att jag har en fast inkomst! Ja där ser

ni tar mogna och vuxna beslut haha...


Men det är väl klart att allt detta händer, är ju 24 år gammal, det är

bara det att det inte känns som att jag är det ibland, men nu mera känner

jag faktiskt att jag är 24 år...


Man har liksm t.o.m ändrad på sin klädstil, mer vuxet fast med ett ungdomligt

inslag fortfarande ;) Men jag märker ibland när jag ser mina kläder och vissa

outfits att jag inte klär mig så längre... Och det är ett tecken på att man

börja mogna och ja bli vuxen...


Kan nog säga att nu när jag stannar upp och tittar omkring mig,  är jag faktiskt

ganska nöjd med mitt umgänge och nöjd med personen jag håller på och bli...

Nej men nu ska jag sluta tjata om att bli vuxen haha...


God natt!

Av Pinky - 9 september 2012 02:05

Två år sedan skrev jag hur mycket jag längtade efter kärleken och att jag

trodde det skulle ta typ 50 år tills jag hittade den. Kul att 2 år efter så har

jag hittat den kärleken. Han ligger och sover några meter ifrån mig.


Jag är så lycklig med honom, jag blir så glad att titta på honom och

tänka han är med mig, och vi har så roligt tillsammans, och han gör mig

så lycklig. Blir så glad att vi hittade till varandra. Min kärlek!


I fredags fyllde vi 3 månader, så vi firade det, vi gick och åt på en kinesisk

restaurang,Restaurang Hong Kong-. Jätte mysig och riktigt god mat, rekommenderar!

Stockholms första kinesiska restaurang faktiskt! :)


Efter det drog vi oss hem till Cherr&Orre och umgicks. Men jag umgicks en liten

stund för sedan drog jag mig till sjukhuset för att min cellis skulle föda sitt

första barn...


Så igår fick jag träffa för första gången, Aneley Aida! Hon är så bedårande!

Jag vet inte vem som sa att barn är fula när de födds, för den här lillaflickan

var ju helt och hållet SÖÖÖÖÖT! :)

Ska besöka dem imorgon :)..


Tror nog det är dags att lägga mig brevid min kärlek :)...

Men nu uppdaterade jag bloggen lite iaf :)


Här kommer en bild på den finaste prinsessan!

 


God natt!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards